tisdag 4 december 2012

Status

Jag lever, men nu är det mer fråga om överlevnad än något annat. Helst av allt skulle jag vilja bada badkar och äta saker fram till april eller så. Men det blir man ju inte rik på, tänker jag. Men på riktigt: vad kallt och mörkt det är nu. Becksvart när jag cyklar går till jobbet och lika becksvart när jag går hem. Med så sammanbitna käkar av kylan att nacken automatiskt blir på helspänn. Med blicken på kängorna lufsar jag fram som en zombie-ent.

Jag vill snabbspola livet bara en gång och några månader framåt. Jag vill att det ska vara ljust och milt och jag vill att Bubba ska vara på utsidan av mig och jag vill känna mig slank och frisk och pigg och ledig.

Men det finns ju ljuspunkter:

* I går jobbade jag 8:30 till 20:30 och därför tyckte jag att jag förtjänade en sovmorgon i dag. Sov till åtta, lagade pannkakor till mig själv och fixade hemma (städade köket, plockade grejs och slängde sopor) till nästan tio innan jag gick tog en spårvagn till jobbet med Agnes Lo-intervjun i lurarna. Kanske bästa starten en kan ha på en tisdag.

* Vagn-paketet jag beställde i söndags har redan levererats. Inte för att vi orkar gå och hämta ut något i kväll, men ändå: jädrigt snabb leverans.

* I morgon ska vi hitta på saker efter jobbet i stället för att bara gå hem och äta och kolla barn-teve och sedan däcka framför varsin dator. Jag ska hämta Bossa och sedan gå in till stan med henne och fika med Nils när han slutat jobbet. Efter det ska vi gå till kvällsöppna Stadsmuséet och kolla in deras nya barnavdelning.

* Jag lärde mig laga thai i helgen. Hej nya värld, vad god du ska bli.

* I dag handlade jag för första gången på Systembolaget utan att behöva visa leg. (Ljuspunkt vet jag inte iofs, men det var något nytt.)

3 kommentarer:

  1. Word! Fast jag har inget badkar. Vi håller ut, från och med 21 december blir det ljusare!

    SvaraRadera
  2. Första gången utan att behöva visa leg? Jag skulle offra högerarmen för att nån frågade efter leg.

    SvaraRadera