söndag 2 december 2012

Söndagen i bilder


I morse gjorde jag fattiga riddare med honung och sylt samt clementin och banan till mig och Bossa.


"DU GÖR JÄTTEGOTT, MAMMA" var kungen av Hellbjörns utlåtande, så det var väl en helt okej frulle.


Sedan fick Bossa kolla på Bananer i pyjamas (ny favorit, oklart var hon fått det ifrån) medan mammi läste DN och drack kaffe.


När nästan alla söndagsbilagor var slut öppnade vi trollkalendern. I dag var det en liten-liten-liten jacka. Skönt, slapp gårdagens luck-troll gå runt som en nakenfis. 


Sedan lekte vi fram till elva, eller så, då ABBRO JOAKIM kom och hälsade på.


Han lekte med Bossa medan jag fixade köket och lagade fika och sedan vaknade Nils och så gick vi ut allihopa. Jocke gick hem och vi andra gick på visning i Majorna. Fin lya, men vi kommer inte att försöka köpa den. 


Väl hemma städade vi. Jag dammsög och dammtorkade i vårt och Bossas sovrum, bytte sängkläder och torkade ur frysen som frostats av under natten och dagen (tog vara på att det var minusgrader och ställde ut all mat på balkongen). Sedan grät jag på sängen i cirka 45 minuter, pga dålig stämning som det ofta blir när vi städar på mitt initiativ. 


Sedan middag och sedan ... var det inte så mycket mer. Bossa fick gå och lägga sig tidigt pga utebliven eftermiddagslur. Verkar som att hon somnade på studs. Jag ska dricka Carlsberg non alcoholic och tänka på allt elände i världen, verkar det som. 

2 kommentarer: