söndag 9 december 2012

Så går en söndag från våra liv och kommer aldrig mera åter


I dag väckte jag Bossa halv tio. "Skaru sova hela dagen eller?!!!" sa jag och hon ba "NÄ, GE MIG FRUKOST!". Det fick hon. 


Sedan hängde vi runt ett tag och ... ja, jag vet inte vad vi gjorde riktigt.  


Vid halv tolv-snåret vaknade Nils till liv och gjorde brunch. Det här är Bossas tallrik. Tror att han glömde att hon är två och inte 15 alt. skogshuggare. 


Far och dotter mös framför teven en stund.  


När vi sedan skulle ut insisterade Bossa på att ta med sig ALLIHOPA. 


Vi kollade in NK:s julskyltning och köpte julklappar (är färdig nu, så skönt!!!) och lite annat. 


Den här lucia-outfitten till exempel. 


Ja, och sedan skulle vi äta middag (spaghetti och tomatsås), men det var inte alls något kul. 


Desto bättre gick det med glöggen och pepparkakorna efter maten. Jag la fram två pepparkakor till oss var. Jag och Nils åt en var. Bossa åt ... jättemånga, jättesnabbt. 


Sedan kollade pappan på fotboll medan jag och Bo läste alla böcker. 


I halvlek badade far + dotter. Jag satt beredd med kammen ute i vardagsrummet och till kamningen såg vi klart på Despicable me. Väldigt rolig film och väldigt fin Bossa-helg. Nu ska jag äta väldigt mycket saker, så som chips, ost, tomater, must och choklad. Den här avgrundshungern jag upplever nu alltså. Skyller på att Bubba säkert är "i en fas". 

3 kommentarer:

  1. Ha ha, ja det är lätt att vara "i en fas" när man är gravid och får cravings...

    SvaraRadera
  2. Haha, ja men bebisen i magen och dess tillväxtfaser du vet...

    SvaraRadera
  3. Ååååå jag har asmånga julklappar kvar. Inte så många sekiner dock!!

    Åt för övrigt potatisskruvar och lösgodis nyss. Hehehe.

    SvaraRadera