lördag 8 december 2012

Lördagen i elva bilder


Dagen började med att Bossa vaknade vid tio. Hoppas på repris i morgon är det är min tur att gå upp med henne. I dag gick vi upp samtidigt allihopa (älskar det) och åt frukost tillsammans. Macka, äggröra och äpple.


Sedan städade jag och Nils sådär extra duktigt med golvsvabbning av köket (händer max en gång i kvartalet i vårt hushåll) och grovskrubbning av badrummet (händer lite oftare, lovar). Bossa svansade efter och lekte samt testade Bubbas bilstol (som ingick i vagnpaketet vi köpte förra veckan). 


Efter städning fick Bossa välling och så tänkte vi premiärtesta nya vagnen med en promenad + eftermiddagsvilning (sitsen i nya vagnen går att fälla till liggande till skillnad från den vagn vi använt fram till nu = mkt bra). Det gick dock på kaosröven, då vi inte ställt in banden i vagnen något bra och när vi kom på det var Bossa redan svettig och olycklig i sin overall och fårskinnen satt inget bra och Bossa blev ledsnare och ledsnare och vi fick det inte att funka och till slut tog vi av alla vinterkläder och la henne i sängen i stället. När hon somnat (vilket hände omedelbart) fixade jag med remmarna och klippte hål i fårskinnet och sådant. 


Efter en timmes sömn var det annat ljud i Bossan. 


Det blev en mörk eftermiddags/kvälls-promenad i stället, tillika premiärtur med Babyjogger city select-vagnen. Känns som att den kommer att funka fint. 


Vi gick på julmarknad och lite så. 


Och handlade några julklappar samt ett par varma tröjor till Bossa. Den här gröna ... 


... och den här, som är en kofta. 


Köpte den här också och läste den i badkaret efter att jag badat med Bo. 


När jag kom ut från mitt Jamiebad hade Bossa fått håret finkammat av far sin. Vi avslutade dagen med att lägga upp magarna på bordet och äta chips till den här.

4 kommentarer:

  1. Trodde i ett kort ögonblick att ni snaggat någon sorts pottfrisyr på Bossen på sovbilden. Haha.

    SvaraRadera
  2. Jag trodde också att det var en konstig klippning på barnet när hon sov. Tur att det inte var det!
    Och vad härligt att vagnen känns bra än så länge. Jag älskar att premiärköra en ny vagn. Vill typ köpa en till bara därför.

    SvaraRadera
  3. Började gråta när jag såg henne i nya koftan. Så himla fin bild!

    SvaraRadera
  4. Haha, vi kommer aldrig att klippa det där barret.

    Petra - <3

    SvaraRadera