måndag 10 december 2012

Breaking Bossa news


I dag har jag skrivit texter om lastbilar och eftersom jag har gjort det väldigt många gånger förr snabbspolar jag i berättelsen till Bossas dag. Hon testade nämligen något för första gången: att baka. Pepparkakor, närmare bestämt. Det var en MYCKET stolt Bo som plockades upp av far sin från dagmamman i dag. Med kakan som en medalj.

Annat på temat Bossa news: hon har lagt sig till med ett uttryck som hon under kvällen upprepat in absurdum. Det låter så jävla roligt när hon säger det. Här kommer det: "Det vet du." Fast tänk med riktigt göteborgskt uttal, som "DE VEEETU".

Exempel på när hon sagt det:

- Har du bakat pepparkakor i dag?
- DE VEEETU.

- Ska vi läsa boken om alla djur?
- DE VEEETU.

- Jag älskar dig, Bossa.
- DE VEEETU.

9 kommentarer:

  1. Haha! Som en jävla obstinat tonåring, på nå' vis! Gullapa!

    SvaraRadera
  2. Video or it didn't happen! :)

    SvaraRadera
  3. Asså, jag älskar när småbarn pratar bred dialekt! Är så jäkla pepp på att Elly ska börja prata som en hamnarbetare!

    SvaraRadera
  4. Ska försöka fånga't på film!

    SvaraRadera
  5. Något jag önskar mig väldigt mycket är att skaka loss en familjetripp till Göteborg. Jämföra magar och låta Bossa och Mirjam leka. Vad säger du om det?

    SvaraRadera
  6. Jag dör! Hoppas VAT' SKAA DUI? kommer snart också.

    SvaraRadera