torsdag 13 december 2012

Bossa sjöng med i några låtar, till exempel tipp-tapp, tre gubbar och blinka lilla stjärna


I dag lussade Bossa för oss och tusen andra föräldrar i lokalen som alla dagbarnvårdare delar på. Det var så himla kul att se de små pyttepersonerna göra en kollektiv grej, sådär. Visste inte att Bossa kunde stå still så länge ens.

Bilden är inget bra, men det var lite svårt att få en ok vinkel pga den rekordartade publiksiffran. Och så ska man ju inte visa andras barn på bild, så jag har suddat lite. Men ändock: det är en lussebild. Och sådana är det faktiskt lag på när man är en förälder som bloggar.

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag inte vaknar med en hals jag vill amputera (igen). Vi har julfest med jobbet i morgon och har liksom ringt ner barnvakt från Värmland för att kunna gå båda två. Vad nu jag ska dit och göra som ändå inte kan dricka sprit. Skoja. (Jaså?)

3 kommentarer:

  1. Så gulligt! Vi hade bara lussefika på Olles föris, men det var mysigt det med. Olle var så stolt över sin tomtedräkt och vägrade att ta av sig den på kvällen.

    SvaraRadera
  2. Men gölligaste pepprisen!

    SvaraRadera
  3. Tack hörni!

    Eva - Bossa kommer att vara mycket pepparkaka framöver. Känner att det är en sådan där strid jag väljer bort. Finns så gott om andra strider just nu...

    SvaraRadera