onsdag 12 december 2012

Blablabla

När jag har väldigt mycket att göra på jobbet (upplever att det är så nu, till exempel) så nöjer sig inte min kropp och person med att sova sämre och bli disträ. Nej, jag oroar mig också mycket över huruvida jag jobbar nog snabbt/effektivt eller ej. Tänk om jag inte alls har ovanligt mycket att göra, tänk om jag bara är långsam och ineffektiv? Tänk om alla andra skulle tycka att mina arbetsuppgifter är en barnlek? Tänk om någon som bestämmer kommer på det snart?

Samtidigt, i en lugnare period av arbetslivet, så tänker huvudet så här: "Jag har för lite att göra. Det betyder att jag bara kostar pengar för företaget. Tänk om någon som bestämmer kommer på det snart?"

Jag är lite besviken på min person. Att den håller på så här.

Är det så att man automatiskt blir lugn i sitt yrkesjag när man jobbat ett visst antal år? Jag har jobbat i 7,5 år efter examen, minus 1 år som föräldraledig. Kommer jag att landa i något mjukt vid exempelvis 10 år som yrkesverksam? Då är jag 35. Det låter lagom.

2 kommentarer:

  1. Mitt värsta är att jag hela tiden vill vara bäst. Kan liksom inte nöja mig utan ska alltid "prestera". Jävla streber.

    SvaraRadera
  2. Det är så jävla jobbigt med jobb. Att det ska vara en massa issues kring det. Skulle vilja jobba helt utan att behöva träffa någon eller leva upp till något, ibland.

    SvaraRadera