onsdag 7 november 2012

Welcome to a day in the life of

Jag kom på ett bra sätt att outa Bubberiet på jobbet: genom en statusrad på Facebook. Har cirka 20 jobbkompisar där, så nu borde det sprida sig.

Annars då? Livet är lite som dagarna som går nu och inte de man minns, eller hur man säger. Alla mina vardagar ser ut så här:

06:30 - vaknar, kollar Instagram/mejl/Facebook i sängen.
06:40 - duschar, fixar smink och klär på mig
06:55 - gör i ordning frukost till mig och Bossa (lämnar alltid en frukosttallrik till Bossa på diskbänken så att det blir enkelt för Nils när han går upp med henne)
07:00 - äter frukost, läser DN och bloggar och sänker två av dagens tre tillåtna kaffekoppar
07:45 - väcker Bossa och Nils och drar till jobbet
07:55-16:05 - jobbar
16:15 - hämtar Bossa, handlar mat
16:45 - lagar mat, grejar med Bo
17:30 - äter mat med Bossa och Nils
18:00 - fixar köket, kollar Bollibompa, läser böcker med Bo
19:00 - börjar förbereda för Bossas läggning
19:30 - Bossa sover (oftast), jag sätter mig i soffan och spelar dataspel, dricker alkoholfria öl, äter choklad, kollar teve och interwebz, bloggar
21:00 - inleder kvällsprocessen (kvällsprocessen = lägga fram kläder för morgondagen, hitta glasögon, se till att det finns en matlåda i kylen, lägga hörlurar/nycklar/jobbmobil på rätt plats)
21:30 (senast) - går och lägger mig och spelar Ruzzle och Quizkampen och läser i någon Murakamibok innan jag somnar

3 kommentarer:

  1. Hehe, rutin!
    Skönt att sluta 16:00. Jag slutar 17:00 och 19:00 en dag i veckan, och jobbar ofta över ...

    SvaraRadera
  2. Usch, segt att jobba till 19.

    SvaraRadera