torsdag 8 november 2012

Tvåårsångest?

Under avdelning: minnesanteckning vill jag berätta att Bossa, som har sovit som en stock om nätterna ett bra tag, nu vaknar rätt ofta och är superledsen. Så där riktigt förtvivlad. Som om hon drömmer riktigt otäcka mardrömmar.

I kväll var hon också panikartat ledsen vid läggning. "Pappa kommer sen, pappa kommer sen!" hulkade hon under hela sagostunden och halva vällingflaskan. (Hon har lagt sig till med att vilja "samla flocken" när hon är orolig.) Sedan började hon härja om "INGET FARLIGT, INGET FARLIGT" och sedan liksom exploderade allt när en granne drog igång slagborren så att det lät som  kaos i hennes rum. Kan man med att sätta upp en lapp i trappuppgången om att ljudliga home improvements vänligen undanbedes efter klockan 19 pga lyhört och småbarn? Det kan man inte va?

Aja, det går väl över.

Nils är ute med sina (mina) kollegor i kväll och jag ska titta på den här och äta choklad osv.

Uppdatering: TV3 börjar visa en serie som heter Aldrig mera fet i kväll. Jag avvaktar med ovan nämnd/länkad SVT-dokumentär. 

3 kommentarer:

  1. Visst är Into the abyss hemsk? Werner Hertzog är en av mina absoluta favoritregissörer. Han är så skicklig!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Har inte tittat än, men jag tror att jag kommer att tycka att den är jättehemsk och bra.

    SvaraRadera