fredag 9 november 2012

It's a blogs world

Två konstiga bloggrelaterade saker:

På senaste tiden har jag fått sjukt mycket spam-kommentarer med antingen obegriplig text eller annonser för till exempel olika läkemedel. Vad beror det på?

Det har också trillat in ganska många förfrågningar om sådana där härliga bloggsamarbeten som de rapporterade om på Plus för ett tag sedan. Senast var det Lekmer som ville att jag skulle skriva en recension om dem i utbyte mot 100 kronor att handla för. Vad kommer det sig av? Min blogg är inte särskilt stor. Jag tänker att det måste vara så sjuuukt utbrett sådant härnt, när till och med jag får massa förfrågningar.

För övrigt är det högst osannolikt att jag kommer att skriva ett avslappnat inlägg – alternativt publicera en text som någon annan har skrivit – om en bowlinghall i en närförort till Stockholm som jag aldrig har besökt. Så himla gärna vill jag inte ha 400 kronor.

4 kommentarer:

  1. För att öka på känslan av att du är en stor häftig blogg kommer nu jag som inte alls känner dig tipsa om min. För att jag diggar din blogg och jag vill att folk som jag diggar ska läsa min. Den handlar om mat typ. Fast ganska opretto. Inte så mycket foton med mycket djup i utan mer youtubeklipp som det här http://www.youtube.com/watch?v=IfeyUGZt8nk

    (och en del recept också förstås)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte fått men min blogg är inte så poppis, hehe.

    SvaraRadera
  3. Jag har också börjat få såna där förfrågningar; "skriv en casual text om nätpoker", Lekmer osv. Eh, nä?

    SvaraRadera