lördag 17 november 2012

Eller så är hon pigg och nyter 06:30 i morgon

På temat "ur led är tiden" vill jag nämna att:

* Jag höll mig vaken till nästan midnatt i går. Förutom förra helgens dinata-festligheter har inte det hänt sedan stan brann (eller sedan jag blev gravid). Kollade serier, åt godis osv, som om det inte fanns en morgondag. Eller som att jag hade sovmorgon dagen därpå, vilket jag hade. 
* I morse vaknade varken jag eller Bossa först. I stället var det NILS som FÖR FÖRSTA GÅNGEN NÅGONSIN vaknade först av alla, KLOCKAN TIO, och gick och plockade upp Bossa.  

Okej, Bossa var vaken när han gick in, men hon var helt nöjd med att bara ligga och glo i spjälsängen. Glad och nöjd. Och hon somnade inte ovanligt sent i går heller, utan cirka halv åtta som vanligt. Det_känns_som_twilight_zone.

Nu undrar jag: vågar man hoppas på en repris i morgon när det är min tur att gå upp med henne?

4 kommentarer:

  1. Hoppas Bossa myser länge i sängen i morgon också.

    SvaraRadera
  2. Är väldigt avis!!! Speciellt på Bossens sovskills. Kan hon ha ett samtal med Kaja eventuellt?

    SvaraRadera
  3. Amo och Petra - praise, hon väckte mig ej!

    Olga - jag känner att jag pushar min luck när jag skriver om det på bloggen. Jinxar det liksom. Lär väl vakna klockan 5 snart.

    SvaraRadera