söndag 18 november 2012

Dagen i bilder


Hör och häpna, men jag vaknade av mig själv i dag. Strax före tio. Kikade in i Bossas rum och hon ba: "HEJ MAMMA, DÄR ÄR DU!" med jätteglad röst. Alltså, om detta med att hon kan dra sig till tio på helgerna håller i sig kanske jag vill skaffa hundra barn. Hur som: efter att vi läst en bok åt vi frukost...


... och chillade med Barnkanalen (Bossa), fixade köket (jag) och läste DN (också jag).


Sedan fick jag NOG när jag för hundrade gången inte hittade någonting i min strumplåda, så jag slet ut allt i den lådan samt i tros- och BH-lådan och Nils kalsong- och strumplåda. Sorterade och slängde sådant som var trasigt och vek in fint och fick ro i själen.


Nils och Bossa dammsög och plockade under tiden. 


Efter städinsatsen gick vi till Liselott för brunchklubbssammanträde.


Hon hade gjort så goda grejer! Ska aldrig mer skoja om att hon inte kan laga mat. Kolla här: pizza med chèvre och valnötter. 


Och sötpotatissoppa och mackor med olika röror (här guacamole). 


Och mozarrella/basilika-sallad.


Bossa ville mest busa med hundarna och med Jocke.


Fast när det vankades efterrätt (pannacotta med passionsfrukt och jordgubbe) dög det fint att sitta med vid bordet. 


När vi kom hem badade Nils och Bossa medan jag lagade Bossa-middag och matlådor för veckan.


Sedan pussade jag den lilla pyjamasen godnatt och hej då ...


... och cyklade till Bergakungen för att kolla på sista Twilight-filmen med Johanna. Recension: JÄTTEBRA och lite läskig.

Nu ska jag svt-playa Allt för Sverige och njuta av några kalla alkoholfria. Fin helg, fint liv.

3 kommentarer:

  1. Bossa i huckle. Asså <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. "och lagade matlådor för veckan", som ingenting! Det måste ju betyda tio portioner! Vad äter ni då och äter ni samma rätt varje dag? Inquiring matlådeminds want to know!

    SvaraRadera
  3. Mattie: <3

    Lisa: haha, det lät nog bättre än vad det var. Jag gjorde en rätt och den fick bli både Bossamiddag och matlådor (tre stycken). Billigt och enkelt går före kulinariskt när det gäller lådorna.

    SvaraRadera