fredag 16 november 2012

Dagen i bilder


I dag stannade jag hemma med Bossa, för förskolan/barndagvårdverksamheten höll stängt. Vi började med frukost. Apelsin, macka med Philadelphias chokladvariant (jo, det är gott) (ostchokladen syns dock inte här, för jag vek ihop Bossa smörgås i ett naivt försök att få henne att inte bara äta pålägg), två sorters yoghurt, äggröra och kokt ägg. Notera den knubbiga giriga handen.


Spexarn'.


Efter frullen fick Bossa kolla Barnkanalen (och leka med bomullsrondeller, det är nya grejen) medan jag drog igång en tvättmaskin och en diskmaskin och fixade köket. 


Sedan fick hon följa med till mitt (och Nils!) jobb en sväng, för jag var tvungen att fixa en grej. Hon stortrivdes med att springa runt och tjöta. Just här sitter hon dock och äter banan och kollar på Monsters Inc.



Det tog på krafterna att snajsa runt på reklambyrån. I vagnen på väg hem såg det ut så här. 


Jag ersatte Bossas lunch med en stor portion välling, pga tröttman, och la henne så fort vi kom hem. När hon sov lagade jag min nya paradrätt: spaghetti och (enormt god) tomatsås till mig själv. 


När Bossa sov kom svärföräldrarna förbi med blommor. Fint!


Efter en timme gick jag in och väckte världens bästa tvååring. 


Och sedan gjorde jag något som Bossa längtat efter intensivt och jättelänge (eller åtminstone i tre dagar, sedan vi köpte den) efter: öppnade lådan med lera från Panduro. Det visade sig bli ödesdigert, för även om det började bra ... 


Så urartade det snart i tårar och tandagnisslan. Min analys är att det uppstod en övertändning. Den enorma peppen i kombination med att det kanske var lite svårare än vad hon trodde att forma leran blev helt enkelt för mycket för henne. Vi fick snabbt runda av med en glass i soffan. 


Bossa fick dock (med lite hjälp) till en riktigt hygglig pride-snögubbe.


Och jag skapade något slags ... djur?



Det dåliga humöret orsakat av ler-gate höll tyvärr i sig. Tog en regnig promenad till Ica i Majorna för att skingra ilskan. 


Väl hemma spelade vi Alfonsmemory (mycket uppskattad present från Guldmazarinen).


Och åt favoriträtten fiskbullar med pennepasta till middag (Bossa). Här någonstans kom Nils hem.


Vi avslutade fredagen som vi alltid gör: med popcorn i soffan framför - av Bossa vald - film. I dag blev det "Pappa Grön" (Shrek).

Nu sover förhoppningsvis den lilla inom kort och vi kan ta itu med kvällens göromål: komma överens om vilken slags takeaway vi ska ha till middag. I'm feeling lite Burger King-ig, men vi får se.

8 kommentarer:

  1. Blev rörd över Bossa och memory-bilden. Underbart!

    SvaraRadera
  2. Det är så gulligt med sömniga barn. Som ba' kämpar med att hålla ögonen öppna. :P

    SvaraRadera
  3. Mitt tips: gör egen deg. Mycket mer lättarbetad plus man vet exakt vad som är i (olja, mjöl, citronsyra, salt, karamellfärg) så det gör inte så mycket om det slinker ner någon smula. Googla recept. Görenkelt.

    SvaraRadera
  4. Du. Jag är så seg men jag vill säga att jag är så glad för din skull, för Bubba. Håller alla tummar jag kan! Kram!

    SvaraRadera
  5. Guldis - hon gillar verkligen AFFÅNS. Och hon är oväntat bra på att hitta paren!

    Olga - nästan det gulligaste som finns.

    Terry - tack, bra tips!

    Bondhustrun - tänker massa på dig nu. Kram.

    SvaraRadera
  6. Jag älskar sånahär dagen-i-bilder-inlägg. Och ditt barn är så jäkla gullig! Däremot, Philadelphia med choklad i, jag tycker den tyska varianten är förskräckligt äcklig. Vill älska den men det går bara inte. Kansker det skillnad med svensk choklad.

    SvaraRadera
  7. Har sagt det förut; älskar dagen i bilder! Hade jag inte varit så jäkla anonym hade jag också kört. Puss!

    SvaraRadera
  8. Sandra och S.W - tack hörrni!

    Och Sandra - det kan smaka så himla olika med chokladpålägg. Nutella: god, Nutty (eller vad den heter): not so much. Eller är det tvärtom?

    SvaraRadera