söndag 4 november 2012

Dag 8, 10 saker jag önskar att jag kunde förändra


- För att bocka av det: patriarkatet, monetära orättvisor, krig, svält, religion, kortsiktigt tänkande osv.

Och så nio lite mer tramsiga punkter som handlar om vad jag önskar att jag kunde förändra på/med mig själv:

- Min självkänsla (gamla goa "alla är lika mycket värda utom jag").
- Att jag alltid tror lite i bakhuvudet att det kommer att gå på röven jämt och därför inte vågar en massa saker.
- Mitt röstläge. Hade varit härligt med en mörkare lite raspig stämma.
- Mitt tålamod. Skulle vilja klara att lära mig något som tar lite tid. Som att sy. Tänk att kunna konstruera mönster och sy! Tror att min liskvalitet hade förbättrats flera gånger om. Eller bildbehandling och fotografering. Det hade också varit livsförbättrande för mig tror jag.
- Min smak för sådant som inte är så bra för en. Som friterade grejer och cigg. Hade varit kul om jag i stället inte hade kunnat hålla mig borta från ångkokt mat.
- Min onödigt stora rädsla/respekt för chefer.
- Min hypokondri. Den vill jag gärna bli av med, tack.
- Min ovilja att tro att jag kan vara bra på något som jag inte utbildat mig inom eller gjort tusen gånger eller fått bekräftat av någon annan att jag är bra på.
- Min förtjusning i och glädje över att konsumera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar