söndag 21 oktober 2012

Söndagen i bilder


I morse gjorde jag brödet igen. Plain den här gången. SJUKT gott blev det.


Gjorde en frukosttallrik till mig och en till Bo.


Efter frukosten städade jag köket medan Bossa åt clementin och kollade Barnkanalen. Så här ser det ut när Bossa har ätit clementin. Hon suger lite på en klyfta och tar sedan en ny. Himla oekonomiskt.


Sedan gick vi ut och till Plikta.


Hemma igen väckte vi Nils och så åt Bossa lunch medan jag duschade och sedan gick hela familjen Hellbjörn ut på långpromenad i extra snygg natur.


Slutdestination: Lunden, där Cathrin bor med sina hundar (varav en syns i bild). Det var sammanträde med brunchklubben!


Bossa var lite blyg först och smög mest.


Det gick dock över efter cirka fyra minuter, då hon fann en ny bästis i Knutte.


Vila lite.


Och brunchen då? SUPERFESTLIG OCH GOD. Kolla in våfflan här, liksom. Ribban ligger högt inför nästa sammanträde som är hemma hos oss.


Solen sken på oss när vi gick hem och vi stannade och lekte ...


.... och gick genom en fin kyrkogård.


Efter att ha promenerat cirka en och en halv mil rundade jag och Bossa av med ett bad. Snart är det läggdags för en av oss och sedan tänker jag ... pizza night?

6 kommentarer:

  1. Tack för alla underbara bilder. Det där med brunch är ingen dum ide.

    SvaraRadera
  2. Vilken mysi söndag! Jag är alltid lika fascinerad av allt du hinner med.

    SvaraRadera
  3. Din dotter <3 Fortfarande deppig över att vi fick ställa in sist. Tur att jag får en ny chans i Gbg.

    SvaraRadera
  4. Det där brödet verkar ju supersmarrigt. Måste testa.

    Hur gick det idag med lämning hos dagmamma-vikarie och det? Håller tummarna för att det gick mycket bättre!

    SvaraRadera
  5. Och jag <3 också när du gör dagen i bilder-inlägg.

    SvaraRadera
  6. Amo - brunch är bästa målet!

    Olga - haha, sååå mycket gjorde vi ju inte den här dagen.

    Mattie - <3 right back.

    Karin - vi har pratat om det med läraren och testade en ny variant med lämning utomhus på neutral plats i dag. Jag var inte med själv (Nils tog lämningen), men det gick visst mycket bättre. Hoppas att det håller i sig!

    SvaraRadera