onsdag 17 oktober 2012

Ge mig ett V ett A ett B och ett B till

Det lutar åt att jag får premiär-vabba i morgon. På något vis känns det lite mysigt. Alltså inte att meningen med livet är sjuk (över 39 grader på stackarn nu när vi la henne), men att få komma så nära det_svenska_systemet.

Innan Bossa kom hade jag aldrig haft kontakt med försäkringskassan. Jag hade knappt varit i kontakt med sjukvården. Var inte heller medlem i a-kassan och hade inget stabilt sparande. Levde utan hemförsäkring ett tag.

Nu, däremot, är jag så rik på erfarenheter av föräldragrupper, blanketter och barnbidrag att det inte är klokt. Har saker i pärmar och kan skapa ny e-legitimation i sömnen. Känner mig som en mysig del av samhället på något vis.

Vabb. Jag smakar på det. VABB. Det är helt okej. (Famous last words?)

Ps: hoppas att det inte är krångligt att vabba. Är dålig på att hantera byråkrati.


Uppdatering: hmm, man stavar vab med ett b, va?

3 kommentarer:

  1. Jo, men man säger ju definitivt det breda "vabb". Så det ser roligare ut.

    SvaraRadera
  2. Har så att säga "VABBAT" varannan vecka sen Olle började på dagis 29/8. Feber, blåsor, feber igen, misstänkta vattkoppor, ögoninfektion och magsjuka. En dag på jobbet var jag inloggad 20 min innan jag fick sticka tillbaka och hämta den lille. Mkt man får gjort på jobbet nuförtin. Jaså.

    SvaraRadera