söndag 28 oktober 2012

Dagen i bilder


Dagen började med glädjetjut över Bossas nya pall som jag målade och Nils skruvade ihop i går efter att hon somnat. 


Är rätt nöjd över att jag gick tvärtemot mina instinkter och var helt tålmodig och målade innan vi skruvade ihop den och dessutom i två lager. Det blev så fint.  


Tanken är att Bossa ska stå på den så att hon kan vara med och laga mat och baka och sådant. Men den är ganska användbar för den 165 centimeter långa modern också. När det ska sättas upp en vimpelgardin i Bossas rum, till exempel. Vimpeln gjorde jag också i går. Varsågoda, nu är det fritt fram att kalla mig Underbaraclara. 


Sedan: frukost. 


Följt av byggjobb.


Åsså på med jättemycket kläder (på grund av den sibiriska kylan) och ut.  



Vi gick till lekplatsen i Kungshöjd. Den med massa utsikt.  


Där var det mycket fokus på att låta Bossas snuttefiltar (Karlsson, Snutte och Hen) samt Nalle (nallen) och Bebis (dockan) känna sig delaktiga.


Som sagt. 


På väg hem blev jag sugen på allt i Myrornas skyltfönster. Men det säljs bara en viss tid och man får inte förhandstinga, så det känns som att oddsen för att man ska få köpa någonting är höga (blev det rätt nu? har svårt för odds). 


Hem och väcka pappan och äta lunch. 


Medan Bossa sov gick jag till Doc Morris och köpte nödvändigheter. 


Och gick på galleri med Anton, som var på besök från Luleå!


Konsten vi såg. 


Jag hann också med en fika med Anton, Ola och Gunnar hemma hos Ola och Gunnar, men då tog jag inga bilder. Dumt, för Ola och Gunnar bor helt sjukt fint. Här är i stället en bild på vad som väntade hemma. 


Halv tre var det viktig fotbollsmatch på dattan, så då gick jag och Bossa ut så att Nils skulle få glo i lugn och ro. Vi gick till Plikta och allra roligast på hela lekplatsen var den här ... cykeln? Aktivitetsvagnen? Åbäket? Hon kunde inte slita sig och blev väldigt arg när jag till slut lyfte bort henne från ... vad det nu är. Så nu måste vi väl köpa en sådan här?


Till middag åt vi tortillas och det var ganska roligt att titta på Bossa när hon försökte äta saker i pita. Gick "sådär" för henne.  


Efter maten kammade jag familjens fluffigaste frisyr framför Shrek. 


Därefter städade jag vårt skafferi och slängde allt som inte var konserver pga mjölbaggar. Inredde på nytt med sådana här glasburkar från IKEA och nu jävlar hoppas jag att vi slipper slänga mat igen. 

4 kommentarer:

  1. Hade också mjölbaggar förut. Så vidrigt.

    Det där åbäket kan vara något av det mest anskrämliga jag sett. Får nu visioner av dig och Bossa, framförande ovan nämnda åbäke. På Ica, på ett café osv. Var skulle det vara pinsammast?

    SvaraRadera
  2. Tips: skriv bäst före-daturm på burkarna också. Vet inte hur mkt jag slängt pga svingammalt.

    SvaraRadera
  3. Mycket duktigt att måla pallen innan ihopskruvning! Känner att det hade gått emot mina instinkter också, men det blir ju såklart så mycket bättre...

    SvaraRadera
  4. Olga - åh rys. Men allt för barnet vettu!

    Anna - tack för bra tips! Har tagit dig på orden och satt på etiketter med bäst före-datum.

    Annika - hade aldrig varit så duktig om inte Nils "kommit med tips". I vanliga fall är "bara det går snabbt" mina ledord.

    SvaraRadera