lördag 20 oktober 2012

Dagen i bilder


I dag studsade jag upp kort efter att Bossa vaknat, eftersom jag var så himla sugen på att testa det där ombloggade brödet. Det blev supergott! Hade nog dock i lite för mycket parmesan.


Efter second breakfast gick Nils och Bossa till Sjöhistoriska. Jag passade på att dammsuga hela lägenheten. Lite senare: bagel med gurka- och lökkross medan vi väntade på att Bossa skulle somna för lunchluren.


Hon somnade dock ej. Alls. Vi gav upp och gick ut i stället. Först till Myrorna ...


... och sedan till studsmattan på Folkets hus-torget.


Hemma igen kollade Nils på fotboll medan jag och Bossa målade.


Den här blev det.


Och denna.


Jag och Bossa följde upp måleriet med fotboll på gården ...


... innan det var dags att äta middag. Någonstans här hann tröttheten orsakad av utebliven lunchlur ikapp henne.


Nils och Bossa badade efter maten och sedan kammade jag henne framför Toy Story 2.


Medan Nils förberedde nattningen satte jag en ny deg. Samma bröd, men ska testa plain den här gången. Det är så himla enkelt. Tre ingredienser och tre minuter aktiv insats, ungefär.

Nu sitter jag och Nils som på nålar och hoppas att Bossa somnar snart. Hon är inne i någon slags "rädd för att somna"-period just nu. I går slocknade hon cirka 21:45.

3 kommentarer:

  1. Tack, vad snällt sagt.
    Jag tänker att det blir roliga inlägg att gå tillbaka till i framtiden. Titta vad man gjorde och så. Är helt värdelös på att framkalla bilder, trots att ambitionen finns där, så bloggen får bli mitt fotoalbum.

    SvaraRadera