tisdag 30 oktober 2012

Dag 5, favoritböcker

Herregud vad svårt. Kommer säkert att glömma supermånga viktiga, men here goes nothing (utan inbördes ordning, precis som de andra listorna):

- American wife (Curtis Sitttenfeld)
- Naiv: super (Erlend Loe)
- Den hemliga historien (Donna Tartt)
- Blonde (Joyce Carol Oats)
- Harry Potter (vilken som helst) (J.K. Rowling)
- The Hunger Games (första) (Suzanne Collins)
- Spelkortsmysteriet (Jostein Gaardner)
- Fågeln som vrider upp världen (Haruki Murakami)
- Mig äger ingen (Åsa Linderborg)
- Hon går genom tavlan, ut ur bilden (Johanna Nilsson)

3 kommentarer:

  1. Hon går genom tavlan, ut ur bilden är en av de jobbigaste böcker jag läst. Och en av de bästa. Så himla mycket ångest jag fick av den.

    SvaraRadera
  2. Samma här! Det kändes som att den
    var skriven om mig. Gjorde så ont.

    SvaraRadera
  3. Det här känner jag kan vara en riktigt bra lista.

    SvaraRadera