söndag 2 september 2012

TVÅ museibesök i dag, hörrni (=fler än jag bockade av under ett år pre Bossa)


I dag väckte Bossa mig vid nio (!!!). Jag gjorde frukost till oss: bagel med phillyost, apelsin, kokt ägg och två sorters dryck.


Det gick ner.


Sedan gick vi till Stadsmuséet och träffade familjen Adnyana och fick veta att det inte finns någon barnavdelning på muséet just nu. Men Bossa och Mauritz kunde roa sig ändå.


Det syns på Bossas mun att hon säger "hallå" när bilden tas.


Vid lunchtid gick vi hem och, ja, åt lunch. Spaghetti och sås på någon vegetarisk färs från Hälsans kök. Ej så god, men vad gör det om hundra år.


Efter sömn målade jag och Bossa medan Nils kollade på Liverpool-Arsenal.


Här är resultatet. Den fick hänga på tork pga att vissa hade svårt att avgöra hur mycket vatten som var lagom på penseln.


Eftersom det regnade fick man tänka snabbt när det blev tråkigt att vara inne. Min kreativa hjärna hittade på att vi skulle på museum igen. Det blev Sjöfartsmuséet och titta på stora fiskar.


Och koralliga miljöer.


Sedan gick vi hem och lagade mat. Bossa kollade på från sin låda på bordet.


Vi åt pasta igen. Det skulle vara mycket, mycket svårt för mig att gå på lågkolhydratdiet. Eller svårt och svårt, TRIST skulle det vara i alla fall.


Sedan gick vi ut för att sparka boll ...


... och fixa fast barnstolen på min cykel.


Dagen avslutades med ett bad.

Nu är Bossa lagd och jag sitter och gnider nävarna i mjugg över en skål med lösgotte. Ska kolla tv.nu nu och hoppas på feelgood-leverans i någon kanal. Gosöndag!



2 kommentarer:

  1. Mysimysi!

    Var färsen eller såsen äcklig? Det kan kanske vara värt att prova sådan torr sojakross som man häller i en färdig tomatsås för då får sojakrossen smak av såsen=gott! :D

    SvaraRadera
  2. Det var färsen som smakade bösigt, tror jag. Någon fryst variant. Ska testa kross i stället!

    SvaraRadera