fredag 7 september 2012

Party of three

Med risk att låta naiv alt. förmäten så vill jag berätta om en sak jag inte visste innan Bossa kom: hur härligt det skulle kännas att träffa sin familj efter jobbet. Att komma hem till, att mötas upp på stan eller att hämta från förskolan och sedan möta upp med Nils: härligt är det. Mycket mer än jag hade kunnat gissa. Hur rövig dagen än har varit så blir jag som pirrig och får en känsla av tillförsikt när jag sätter nyckeln i dörren eller ser dem på håll. Det är fanimej helt fantastiskt.

Givetvis tänker jag ibland som Terry Bellefleur, att det är för bra för att vara sant och att det kommer att tas ifrån mig, men till dess att the Smoke monster (hejda mig när jag blir för True Blood-intern) så är det ... bättre än vad jag någonsin kunnat föreställa mig.


I dag träffade jag dem utanför Trädgårdsföreningen.


Vi gick och köpte en ny mössa till Bossa och sedan knölade hon ner sig i en korg när vi handlade mat.


Hon ville bära maten själv. Dålig bild, men jag ville visa vilken grateful dead:are hon ser ut som i utsläppt hår och mössa. Deadhead, kanske det heter.

7 kommentarer:

  1. Tack för din blogg. Snubblade in på den en gång för länge sen och sen har jag kommit tillbaka för att le åt fina familjebilder, vardagsbetraktelser och instämma i kloka inlägg som ditt förra . Ni verkar vara en fin familj!
    /Therese

    SvaraRadera
  2. Håller med! När jag bodde själv kunde jag vara kvar på
    Jobbet för när jag kom hem hände ju inget kul men nu så trampar jag hem i en rasade fart!

    SvaraRadera
  3. Håller med! Bästa känslan. Att komma hem till sin lilla familj är den nya varianten av TGIF.

    SvaraRadera
  4. Ja det är den bästa känslan! Fö fin mössa, från?

    SvaraRadera
  5. Det är ju det man misstänker och som man kan bli lite avundsjuk på ibland.
    Kram.
    /Flexy

    SvaraRadera
  6. Är du ett fan av Star Wars, One Tree Hill, Supernatural, Gossip Girl eller True Blood? I så fall kolla in shopen: http://fatmasshop.blogg.se :)

    SvaraRadera
  7. Therese - tack, vilken fin kommentar.

    Olga och Susanne - tänk om jag hade fattat hur härligt det skulle bli, då när jag var gravid och led av alla jordens krämpor/våndor. Eller under koliktiden. Så mycket lättare allt hade varit!

    Mammas lilla - från en butik på Vallgatan i Göteborg. De två som har butiken syr allt själva. Kommer inte ihåg vad den heter, tyvärr.

    Flexy - kram.

    SvaraRadera