tisdag 4 september 2012

Middag, dagens andra bästa mål


Nu ska jag berätta om min bästa macka!

Så här gör man:

- Ta ett gott bröd. Jag valde något surdegstjofräs från Hemköp. Häll lite olivolja på varje snittyta och skjutsa in i ugnen en stund, så att det blir varmt och mysigt.
- Gör i ordning en röra bestående av: mosad avokado, finhackad rödlök, pressade vitlöksklyftor (eller klyftA om man tycker att det räcker), saft av halv citron, crème fraîche, finhackad tomat, tabasco, salt och peppar.
- Strimla isbergssallad.
- Ta ut mackan ur ugnen, lägg på röran och toppa med isbergssallad för krispets skull.
- Servera med goda chips och trevlig läsk.




4 kommentarer:

  1. Fy fan vad gott.

    /Hungring

    SvaraRadera
  2. Så hungrig att jag inte kan stava tydligen.

    SvaraRadera
  3. Det där verkar stört gott. Måste lägga till bland mina recept-bokmärken.

    SvaraRadera