söndag 2 september 2012

Helgen


I fredags efter jobbet köpte jag den här som jag velat ha väldigt länge.


Det firades med en öl på L'Assassino följt av Risotto med sparris och vitlöksbröd hemmavid. Väldigt bra fredag.

Men ännu mer bra blev det på lördagen. Då utmanade jag mina rädslor och gick på bloggfika med
Olga och Fifi. Olgas syster och hennes kille var också med. Och Fifis dotter Elly.

Jag vet inte om det framgått här, men jag är en hemskt orolig själ som alltid undrar vad andra tänker om mig och ofta anar att det inte är fina tankar och som får ångestklumpar i magen av saker som väldigt många andra skulle tycka är struntsaker. Tänker att det beror på att jag var mobbad i högstadiet. Men hur länge kan jag skylla på det?

I ALLA FALL. Jag var jättenervös inför fikan. Eftersom Olga är ungefär essensen av smartness och wittyness (har följt henne i flera år och ÄLSKAR hennes blogg) och Fifi också verkar superhärlig (har inte läst Fifis blogg så länge) så ville jag ju att de skulle gilla mig. Men tänk om jag framställt mig alldeles för ensidigt på bloggen (den är ju ganska partisk min blogg, om man säger) och att de nu skulle se den riktiga jag-personen och att den skulle vara tråkig/hemsk/dum?

Men när vi väl satt på Two Little Birds innergård glömde jag bort att tänka på om de tyckte att jag verkade vettig eller dum i huvudet, för vi hade så mycket att prata om och allihopa var så sjukt snälla och bra och fina att jag ville ta med dem hem. Glömde också bort att ta bilder, men men. En slutsats: det behöver inte vara läskigt att träffa folk man inte träffat förut. Och om man följer varandras bloggar länge så kan det kännas helt naturligt att kramas när man ses (förlåt Olga, hoppas att jag inte skrämde dig).

6 kommentarer:

  1. Haha jag tyckte bara att det kändes som att träffa en gammal kompis som jag inte har träffat på länge! Fast så var det ju ALDRIG men alltså, det kändes så!

    Rodnar när du skriver att jag är essensen av smartness och wittyness. Känner inte riktigt igen mig i det snälla. Haha tack tack. Din blogg=min favorit!! :*

    SvaraRadera
  2. Det var så himla kul att träffa er båda! Och innan mina första bloggdejter var jag skitnervös, ville knappt gå dit, för jag trodde att de andra skulle vara skitcoola och säga en massa bra saker och att jag skulle sitta där tyst och rodna. Men alla jag har träffat har varit så bra!

    Hoppas vi kan ses snart igen!!
    kram

    SvaraRadera
  3. Fina ni!!!
    Jag vill också ses igen.

    SvaraRadera
  4. Jag skulle så HIMLA gärna träffa dig! Jag tror det skulle bli bra. Fast jag är en ganska tråkig mes så du kanske skulle bli besviken... Men jag skulle ändå vilja. Om jag får nån gång.

    SvaraRadera
  5. Bondhustrun: jag VET att du är allt annat än en tråkig mes. Så det så!

    Annika - javisst! Bästabästa.

    SvaraRadera