söndag 30 september 2012

För i dag var ingen vanlig dag


I dag gick jag upp vid halv åtta och gjorde i ordning en bricka med macka och mjölk.


Det var ju Bossas fölsedag och hon skulle få frulle och paket på sängen! Hon fick till exempel en muminmugg.


Och ett piano!


Sedan fick morföräldrarna ta sig an Bossa en stund, medan fader Nils sov vidare och jag cyklade ner till Nordstan för lite damage control. Bossa favoritsnutte Karlsson glömdes kvar på förskolelokalen (som de besöker en gång i veckan) i torsdags och det har varit lite jobbigt utan henom. Fram till i morse, då det gick från "lite jobbigt" till ohållbart. Som tur var hittade jag Karlsson på leksaksaffären i Femman. Puh.


Sedan var det lunch och vila och därefter KALAS. Förutom morföräldrarna så kom farföräldrarna, farbror Johan, Joakim, Cathrin och Liselott.


Bossa fick så fina presenter, visar i morgon, och sprang omkring och var så lycklig som bara en tvååring med magen full av socker och alla hennes favoritpersoner i samma rum kan vara. Oj, på den här bilden ser det dock helt tomt ut i lyan ser jag nu.


Hon åt så mycket bullar (jag bakade igen!) att vi hoppade över middagen.


När alla gått var den ett trött Bös som dozade loss framför Toy Story samtidigt som hon upprepade "inte sova nu! inte sova nu!". Mysungen.


5 kommentarer:

  1. Hipp hipp hurra för Bossa!

    SvaraRadera
  2. Grattis Bossa! Två år, vilken grej! :)

    SvaraRadera
  3. Grattis Bossen! Världens största tjej!!

    SvaraRadera