lördag 15 september 2012

En Bossadag, en Bossadag, det var väl gött, en Bossadag


Jag har kommit på vad det ska bli för skriverier! Jag ska bli chicklit-författare. Tror jag. Beställde de här som jag tänkte klämma på kort tid, för att komma i stämning. Sedan kör jag. Tror att jag ska  skriva under pseudonym, för att vara lite hemlig och mystisk.

Har dock inte varit sugen på bloggskriverier på ett par dagar tydligen. Men det här gått över nu. Här kommer en "dagen i bilder":


Jag gick upp klockan nio, trots att jag hade sovmorgon. Då stod Nils i köket och diskade och Bossa satt i soffan och kollade på något läskigt på Barnkanalen. "Inte farligt?" sa hon flera gånger.


Sedan tog hon en bild på sig själv ...


... och så gick vi ut för att köpa fölsedagspresent till Michael som vi ska träffa i morgon. Stannade också till i en park vid Kronhusbodarna.


När vi kom hem åt vi god brunch.


Sedan sov Bossa och ville inte alls vakna när jag väckte henne efter en timme.


Men vi skulle ju gå på fotboll! Min kompis Jordan känner landslagsmålisen och fixade fribiljetter till Sverige-Holland på Gamla Ullevi.


Det var spännande!


På väg hem stannade vi till på Dubliners för att äta middag.


De som jobbar där är så himla gulliga. I dag fick Bossa ritgrejer att hålla på med medan vi väntade på maten.


Jag åt en "vegetarisk indisk". SÅ GOTT. Herre vad gott det var.


Bossa fick en barnpasta, men åt mest på pappas fish n'chips.


Hemma badade vi. Bossa testade för andra gången de "badkritor" jag köpt till henne. Det är badskum som man också kan måla med.



Det var kul.


Jag låg kvar och göttade mig och spelade Ruzzle i badkaret. När jag var klar satt Bossa som en kung och blev friserad av Nils.

Sedan la jag henne och här är vi nu. Lite True Blood på det, så.


2 kommentarer:

  1. Åh, badkritor måste vi testa!

    SvaraRadera
  2. Det är en succé, vill jag lova!
    Köpte på Åhléns för cirka 40 spänn.

    SvaraRadera