lördag 29 september 2012

Dagen i bilder


Mina föräldrar kom till oss i går (därav storhandlingen i går kväll, som kom sig av att vi kunde låna bil), så i morse var det fullt hus på frukosten.


Vi tillbringade förmiddagen med att spela fotboll ...


... promenera i våra kvarter ...


... klappa häst i Haga ...


... och handla tvåårspresenter på Liten Karin.


När Bossa hade sovit sin entimmeslur var hon egentligen inte alls redo att lämna sängen. Men sover hon mer blir hon svårlagd på kvällen, så vi agerade kalblodigt och lyfte upp henne. Dock till det trevliga i att tjuvstarta med presentöppningen (hon fyller i morgon). Förvirrad tjej_10 får här motta grejer som passar till ...


... hennes sprillans nya kök. Det här var en succépresent, vill jag lova! Gud vad hon tycker att det är roligt att laga mat och pilla med finesserna. Själv tycker jag att det är roligt med den batteridrivna induktionshällen med lampor som gör att det ser ut som på riktigt.


När vi lekt ett slag, och när Bossa vaknat till, förpassade jag mina föräldrar + min avkomma till Slottsskogen. Fast jag följde med dem en bit på vägen. Till Subway, där jag beställde ett par platters till morgondagens kalas.


Sedan gick jag hem, tog en öl med Nils, spelade datta, lyssnade på NPR och hade det gött. Vinkade av min man som var så här fin och skulle på 30-årskalas.


Lagade också mat, som vi åt när den yngre och äldre generationen återvänt. Fast just här äter Bossa glass.

Nu är det nu och jag ska försöka piffa liv i härket som är jag, pussa Bossa godnatt och gå ut och dricka dem drinks med Liselott.

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag!
    Åh gud vad jag vill leka i Bossas kök!

    SvaraRadera
  2. vad SJUKT lik du är din mamma

    SvaraRadera
  3. Vilken fin dag! Och håller med Benny Hill.

    SvaraRadera
  4. Kul med besök av föräldrarna, särskilt som ni kunde låna bil, hehe!

    Vi ska nog köpa en spis till Elly i julklapp, det blir nog bra.

    SvaraRadera
  5. Ting - det var härligt!
    Benny och Annika - haha, tycker ni? Jo, vi är rätt lika.
    Fifi - gört, Bossa ÄLSKAR den.

    SvaraRadera