lördag 22 september 2012

Dagen i bilder


I dag gick jag upp vid nio och åt rostisar och läste Svenska Dagbladet. Har börjat prenumerera på DN igen, men fick fel i dag. Men vad gjorde det, när Jeanette Winterson gjorde stor intervju i SVD? Ingenting! Love her.


Sedan gick hela familjen ut och letade höstjacka till Bossa. Det var ett mindre härke det, kan jag säga. Det syns inte på den här bilden, men Bo hatade att prova jackor. Lägg till att hennes största och köttigaste kindtänder håller på att spricka fram samt en bajskatastrof inne på Åhléns och vi hade en ganska hemsk shoppingtur. Slutade med att vi bröt vårt "aldrig ge Bossa McDonalds-mat"-löfte, tryckte ner en cheeseburgare i vagnen och gick hem.


Det blev en jacka åtminstone.


Bossa däckade snart efter hemkomst och då städade jag lägenheten, tömde och fyllde diskmaskinen, plockade tusen leksaker och klädesplagg samt hängde in tvätt. Medan Nils tog en lur på soffan.


Sedan kom Fifi och Elly förbi! Älskar att jag lärt känna härliga människor via dig, min blogg.


Rätt söta ungar med varsin docka i hissen.


Johan kom också! Han ska bo hos oss ett par nätter. Han och Bossa var jätteduktiga på att packa varor på Hemköp.


Jag lagade en "klassisk Mary" till oss, dvs en pastarätt med sjukt mycket parmesan, grädde och smör.

Nu har Bossa (förhoppningsvis) somnat i vårt rum (Johan ska bo i hennes rum) och jag ska leta fram en film som vi kan glo på. Väldigt fin lördag!




4 kommentarer:

  1. De var så fina tillsammans!
    Tack för idag, vi får göra om det snart!

    SvaraRadera
  2. Så jävla gulliga som håller hand.

    SvaraRadera
  3. Härlig dag. Jättefin jacka till B!

    SvaraRadera