måndag 3 september 2012

Anus

Usch, jag har stress-i-magen-mycket att göra på jobbet och känner mig inte så jätterolig som Bossamamma eftersom jag bara ville somna på golvet när vi lekte efter förskolan. Sedan vältrar jag mig visst lite extra i självföraktet eftersom jag just nu sitter och mölar i mig lösgodis framför teve som gör mig arg.

Dessutom gick jag och klippte mig i dag och det blev inte bra. Gick inte till min vanliga frisör som tar 550, utan till en annan som tar 390. Tänkte att det skulle bli som money in the bank, men det blev bara fel. Och då lät ändå mina instruktioner så här: "Pyttelite i topparna, bara det som är slitet, och så spikrak lugg som slutar ovanför ögonbrynen". Inte så svårt för en frissa, väl? Men hon ba: klippetiklipp flera centimeter på längden och någon slags amorbåge på luggen. Följt av frågan "vill du ha det lite flikigt?". Buhu. Och så var hon så himla snäll och gullig att jag inte hade hjärta att säga något.


Jaja. Får väl ha på mig min nya enhörningsmask i morgon. Erkänn läskig.

8 kommentarer:

  1. Vågar man fråga varför damen har en ny enhörningsmask?

    SvaraRadera
  2. Hehe, det kanske verkar lite lurt ja. Köpte den för en plåtning vi ska göra på jobbet.

    SvaraRadera
  3. Men ALLTSÅ!
    Varför pratar frisörer ett annat språk än alla andra?

    SvaraRadera
  4. VAR har du köpt den fantastiska masken?

    SvaraRadera
  5. Gillar masken!

    Och befinner mig lite i samma trötta äta godis-fas tyvärr. Därför hinner/orkar jag aldrig skriva inspirerade kommentarer på din blogg trots att jag läsar och älskar allt!

    Ja frisörer. De lyssnar bara inte. Man får göra som mina mamma, hon tröttnade på att de aldrig låter blir att hårdföna och spraya håret till en gigantisk boll, så hon säger att hon är hyperallergisk mot hårspray och andra produkter. Då bara klipper de och sen får hon gå. Ofönad och glad!
    Amorbåge på luggen fick jag också för övrig sist. Man ser så barnslig ut.

    SvaraRadera
  6. Och förresten, vad spännande med din Debbie Harry-hårplan. Tror att du kommer att bli sjukt snygg!!

    SvaraRadera
  7. Typiskt frisörer att ba' *hehe, jag gör som jag själv vill* också sitter en där med tårar i ögonen. Jag vågar aldrig säga nåt heller, dels pga konflikträdd, dels pga rädd att de ska göra det ännu värre.

    SvaraRadera
  8. Masken är från http://www.roligaprylar.se/. Första gången jag beställde därifrån, kan jag säga.

    Karin - tack! Fin du är. Jag är redan lite nervös för framtida blekning. Det är out of my character att göra något sådant.

    Fifi och Annika - hear hear!

    SvaraRadera