torsdag 30 augusti 2012

Working half past seven to four, what a way to make it Bossigt

Min första vecka som heltidsarbetande person med barn på förskola närmar sig sitt slut. Låt oss sammanfatta!

- Jag har lyckats bra med att komma till jobbet före åtta (för att kunna jobba in det mesta av lunchen och åka och hämta Bo strax efter fyra). Förutom i dag, då jag kom in precis vid åtta. Men till mitt försvar var Bossa extra mjuk och mysig i morse, så jag var faktiskt tvungen att kramas en stund.
- Jag är jättetrött. Det är jag.
- Det känns konstigt att inte veta vad Bossa har haft för sig under dagen. Är dock övertygad om att hon har det bra. (Hon blir ledsen när jag kommer och hämtar henne, även om det går över fort, och pratar om OKALEN (lokalen i Majorna där hon hänger med de andra dagmammebarnen) och JIIIKA (hennes dagmamma Ulrika) och ANNIE (hennes partner in crime hos Ulrika) med glädje i rösten).
- De få timmarna jag får med Bossa efter jobbet känns otroligt värdefulla. Känns trist att då vara så trött så trött så trött.
- Jag är väldigt glad över att i har mycket mat_som_går_snabbt_att_laga_till i kyl och frys samt välstädat hemma just nu och inser att jag kanske kommer att börja prata i termer som "få ihop livspusslet" snart.

Inser också att livet nog inte kommer att rinna iväg ändå. Förutom tröttheten och allt det där har jag också orkat springa en gång den här veckan samt:


Fått iväg symaskinen på lagning och hämtat den (ett projekt jag skjutit på i ett halvår) och ...


... gjort en vimpel till Bossas rum.

Slut på rapport.

8 kommentarer:

  1. Du har gjort en vimpel! Grymt! Vill verkligen träffa er snart, här eller där, kram kuss

    SvaraRadera
  2. Johanna - jag vill också ses!!!

    Hemvändarn - fanx! Det är så himla lätt att göra vimplar. Men ändå pyssligt och bra för själen.

    SvaraRadera
  3. Också SÅ HIMLA TRÖTT. Fattar ej hur det ska funka. Cheetahn somnar vid 19.30. Sen lägger vi oss i sängen å ser film. När hinna träna? När hinna umgås med nån annan? När hinna jobba in lite av den där tiden som jag flexar? När hinna läsa bok?

    SvaraRadera
  4. Proffsig mamma! Samt Boss! Ps När ska vi ses? Loppis i slottsskogen imorgon.

    SvaraRadera
  5. Motvalls - det går en onekligen att fundera över alternativa livsstilar, det här heltidsjobbslivet.

    Olga - heja, jag vill ses! Men är det inte på söndag det är loppis? Eller menar du någon annan än det här: http://www.bagageloppis.se/besoka-bakluckeloppisen ?

    SvaraRadera
  6. Usually I don't learn article on blogs, but I would like to say that this write-up very forced me to take a look at and do so! Your writing style has been amazed me. Thank you, quite nice article.
    My webpage :: GFI Norte

    SvaraRadera