onsdag 22 augusti 2012

Sommar i P1 2012

Ledsen för det opåkallade blogguppehållet. Har varit deppig. Nu är det bättre.

Jo, jag tänkte komma med ett och annat tips. Sommaren 2012 kommer att gå till historien (alltså i min historia) som podradiosommaren. Jag har lyssnat så himla mycket på Värvet, Alex & Sigge, C/o Hannah & Amanda, This American Life, Strömstedt och Berg osv. Och så alla Sommar i P1. Alltså verkligen alla.

Och vad vore jag för bloggare om jag inte berättade vad jag tyckte om de olika sommarpraten egentligen?

Eller, jag kommer inte att vara den bloggaren, för det örker jag inte. Men jag orkar sätta ihop ett par listor med de mest minnesvärda programmen.

Okej, lista 1 får heta ...

... DE ABSOLUT BÄSTA SOMMAR I P1 2012 (enligt mig, alltså, så om ni tror att ni har cirka samma smak som jag så kan det vara väldigt värt att lyssna på dessa)

- Klara Zimmergren
- Rakel Chukri
- Soran Ismail
- Shima Niavarani
- Lotta Lundgren
- Amanda Svensson

OCKSÅ JÄTTEBRA SOMMARPROGRAM 2012 (alltså KLART lyssningsvärda, men inte riktigt lika bra som de ovan)

- Christina Lampe-Önnerud
- Amirzai Sangin
- Trita Parsi
- Daniel Sjölin
- Sébastian Boudet
- Björn Lindeblad
- Marika Carlsson
- Christer Björkman
- Marta Vieira da Silva
- Jan Scherman
- Lars Lerin
- Sara Bergmark Elfgren
- Märta Tikkanen
- Stefan Löfven
- Ison Glasgow
- Henrik Dorsin

HEDERSOMNÄMNANDEN FÖR BÄSTA MUSIKVAL I SOMMAR I P1 2012

- Amanda Svensson
- Klara och Johanna Söderberg

SÄMSTA SOMMAR I P1 2012

- Thorsten Flinck



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar