söndag 12 augusti 2012

Sista dagen innan Bossa slungas in i skolväsendet


I dag gick jag upp med Bossa, vid åtta, och gjorde frukost. Yoghurt med blåbär, kokt ägg, nektarin och macka.


Det var gott.


Sedan städade jag, medan Bossa kollade teve, och så läste jag en stund i den här. Herregud vilket geni Liv Strömqvist är. Att jag inte upptäckt henne tidigare?


Vid tiotiden tog jag ner en podcast ...


... och så gick vi till Slottsskogen ...


... och matade fåglar (och Bossa) ...


... och lekte i Plikta.


På väg hem handlade vi på Lidl och det höll på att bli katastrof, eftersom Karlsson (Bossas ena snutte) försvann. Hittade honom dock vid matoljan.


Hemma testade Bossa en ny hatt ...


... medan jag lagade mat. Det blev pasta med tomatsås och soyakorvar. Den här bilden ger en rättvis bild av hur mycket parmesan jag har i min tomatsås.


Har även i en del annan ost.


När Bossa sovit klart gick hon och Nils ut och lekte, medan jag städade lite mer. Låter som att jag inte gör annat?


Det var en extra lyckad städning, eftersom jag hittade iPaddan som varit borta ett tag.


Dagen avslutades med att jag och Bossa badade och kollade på Fantastic Mr. Fox.


Den är väldigt snygg.

Nu är Bossa lagt (hon drack nästan en halvliter välling!!!) och jag har lovat Nils att han ska få äta den bästa hemlagade pizza han någonsin ätit. Kramiz.

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig sista dag!

    SvaraRadera
  2. Det var det! Nu känns allt dock helt upp och ner. Läskigt med nya faser i livet ibland. Måste kanske städa lite mer för att dämpa ångesten? Finns säkert något klädskåp jag kan sortera i.

    SvaraRadera
  3. En verkligen härlig sista dag! Förstår hur du känner för imorgon börjar sonens inskolning också. Spännande men nervöst.

    P.S Det kan aldrig bli för mkt ost! ;-)

    SvaraRadera
  4. Grym du är!! Väntar med spänning på rapport från den nya fasen. Kram!

    SvaraRadera
  5. Kul samt skönt att Bossen gillade det!

    SvaraRadera