fredag 24 augusti 2012

Så konstigt att lämna Bossa och ha tid för sig själv och inte veta vad hon gör


I dag skolade jag in Bossa på sista inskolningsdagen, vilket innebar att jag lämnade henne och gick hem och var "i beredskap". Så konstigt att vara föräldraledig, men utan henne. Sorterade min garderob för att ha något att göra av händerna. Det blev sex högar: "till Myrorna","städtrasehögen", "slänga" (plagg som var för trasiga för att ge Myrorna och med för dålig uppsugningsförmåga för att bli städtrasor), "plagg att använda om jag blir en storlek 36/38 igen", "nostalgi" (plagg som betyder mycket, men som jag nog inte kommer att använda igen, till exempel brudklänning och klänning som min bortgångna moster ägt) samt "att använda". Här är "plagg att använda om jag blir en storlek 36/38 igen"-hyllan.


Här är "att använda"-klänningarna.


Sedan gick jag till Myrorna och lämnade in de kläder som skulle dit. Passade på att uppdatera Bossas garderob.


Alltså de här skorna.


Hämtade Bossa, som blev jätteledsen när jag plockade upp henne från dagmammans vagn. Tror att det berodde på att hon var väldigt trött. Det är slitsamt att leka med massa nytt. Hur som helst så gillade hon sina nya plagg. Särskilt skorna.


Efter lite mys och Totoro gick vi till Pustervik där Nils satt och tog en öl med Jocke och Cathrin. Jag gjorde den här beställningen: en Brooklyn lager (till mig), en äggmacka (till Bossa) och en hallongrotta (till Cathrin).


Cathrin hade sina hundar Knutte och Ceasar med sig. Det var kul.


Sedan gick vi hem med världens tröttaste Bös, som somnade vid sju, och gjorde gopasta. Upptäckte att jag köpt Anna-Maria Corazza-Bildt-parmesan. Jobbigt. Men ändå: fin fredag!


3 kommentarer: