fredag 24 augusti 2012

Fredagslista

Snor fredagslistan från Niotillfem.


1. Var är din mobiltelefon?
Precis bredvid mig. Som alltid. Hoppas att man inte får cancer?

2. Var är din andra hälft?
Vid sin dator, fyra meter bort.

3. Ditt hår?
Dem naturliga blonda hårfärg, klippt för alldeles för länge sedan om man skulle fråga en frisör, i väntan på att bli lagom Debbie Harry-längd för att sedan bleka skiten ur det.

4. Ditt humör?
Jag är mätt och ser med tillförsikt på framtiden.

5. Din dagsplan?
Klockan är rätt mycket och min plan för kvällen är att kolla på färdigt på The Dark Knight (kollade första halvan för någon vecka sedan) så att jag kan titta på The Dark Knight Rises på bio med Nils snart. Om vi lyckas få fatt på barnvakt i den här gudsförgätna inga-släktingar-bor-här-stan.

6. Det bästa du vet?
När Bossa är jätteglad och dansar, eller när hon sover och jag ska laga extra god mat till mig och Nils. Eller: att vara på en flygplats och vara på väg.

7. Din dröm i natt?
Drömde att Liselott var arg på mig samt någonting som hade att göra med att jag eller Ylva blev på tjocken.

8. Ditt livsmål?
Att göra skillnad för världen. Att krossa patriarkatet. Att skriva något som finns kvar.

9. Rummet du är i?
Köket. Mysigt det är. Luktar vitlök och har en tegelvägg och en vägg som Nils har täckt med en väggmålning.

10. Din hobby?
Laga mat. Pyssla.

11. Din skräck?
Att drabbas av dödlig sjukdom. Djur i vatten.

12. Var vill du vara om sex år?
Jag vill bo i Melbourne med min familj.

13. Var var du igår kväll?
Hemma. La mig halv nio, men somnade inte förrän efter ett pga ångest.

14. Vad är du inte?
Hänsynslös.

15. En sak du önskar dig?
Sak: fin inramad världskarta. "Sak": frihet, jämlikhet, systerskap.

16. Var växte du upp?
Skinnskatteberg, Leksand, Kristinehamn.

17. Det senaste du gjorde?
Tog en cigg med Nils på balkongen.

18. Dina kläder?
Har på mig en klänning som jag hittade när jag rensade garderoben i dag. Den var mönstrad fram till dess att Nils tvättade den i vittvätt med blekmedel. Nu är den kritvit. Men fin.

19. Din tv?
Någon platt sak?

20. Ditt/dina husdjur?
Har inga husdjur. Men om vi någon gång bor så att vi kan ha kattlucka ska vi ha en katt. Pga att Bossa älskar KISSEKATTEN.

21. Din dator?
En Dell Studio.

22. Din bästa ägodel?
Älskar år stora sköna säng. Det dyraste vi köpt (förutom lägenheten). Men skulle väl främst rädda fotoalbum och dagböcker om det brann.

23. Saknar någon?
Min moster Anna-Britta.

24. Din bil?
Kommer aldrig att skaffa bil (famous last words).

25. Något du inte har på dig?
Vad som helst som är ärmlöst.

26. Favoritaffär?
Beyond Retro, Asos.

27. Din sommar?
Hemsk charter, fantastiskt bröllop, mys i Värmland + Halmstad och världens bästa Köpenhamnsweekend.

28. Älskar någon?
Nils och Bossa. Amen.

29. Favoritfärg?
ALLA PÅ EN GÅNG.

30. När skrattade du senast?
Förutom hela tiden åt Bossa, för hon är rolig (helt opartiskt), när jag kollade på Modern  Family i går, när gaysen gjorde något sköj.

31. När grät du senast?
Förra helgen pga ångest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar