torsdag 9 augusti 2012

För i går var ingen vanlig dag, för i går var Nils Hellbjörns fölsedag


I går gick jag upp först av alla och gjorde i ordning en frukostbricka med Nils favoritsaker på och inväntade ett "ok go" från Bossa.


Nils fyllde nämligen 31 i går, så vi väckte honom med sång och paket. Av mina föräldrar fick han ett schackspel gjort av glas.


Av mig och Bossa fick han vinylspelare och förstärkare. Nu kan jag berätta att Bossa fick nallen av han som driver R.a. Tv O Video på Bangatan. Alltså ni som bor Göteborg måste gå dit och köpa gammalt ljud. Kawa, som han heter, kan cirka allt om allt och verkar vara en otroligt sympatisk människa. Plus att han har så mycket snygga retroradios i sin butik (eller ja, på trottoaren utanför den överbelamrade butikslokalen) att man blir galen.


I alla fall. Nils drog till jobbet och jag och Bossa och frukost och larvade oss med apelsinen.


Sedan satte jag fart med vår lägenhet som verkligen såg ut som ett härke. Min brorsa + pappa skulle övernatta hos oss, så jag dammsög Bossas rum, flyttade hennes säng till vårt rum och bäddade med dubbelmadrass + vanlig madrass. Bossa tyckte att det var väldigt kul att leka i rummet som blev en enda stor säng. Här sover hon räv.


Som sagt, jätteroligt att leka i nya sängrummet.


Sedan städade jag resten av lyan, tvättade och hängde någon maskin tvätt och plockade upp en miljard leksaker medan Bossa kollade tv.


Någonstans där lyckades jag också duscha, sminka mig, föna håret och klä mig. Bossa sprang in och ut i badrummet och ville "duscha" sina leksaker. Jag satt ned i badkaret och lät henne hållas. Allt för husfriden. Men det blev rätt blött.


Och så drog vi ut och shoppade så att vi kunde fylla kylskåpet med Nils favoritmat.


Sedan körde vi pastalunch i vanlig ordning.


Följt av en modig promenad där jag hoppades att Bossa skulle somna i vagnen. Hon är lite svår med det. Men det gick! Hon sov hela vägen till Liseberg. Väl på plats var Bossa lite skeptisk till kaninerna. Sunt, tycker jag.


Däremot släppte hon på alla spärrar inne i discorummet.


Men den största behållningen med Lisebergsbesöket var ändå att få träffa morbror och morfar som var i stan för att gå på fotboll samt fira att morfar fyllt 60.


Banan/öl-paus med morbror.


Fast kanske var det allra allraste bästa ändå att få en egen ballong. Uj vad hon var (är) glad i den.


Efter Liseberg mötte vi upp med Nils och gick till Andra Långgatans skivhandel.


Nils köpte flera skivor och jag köpte den här snygga bild-LP:n med Bowiehitz. Tyvärr är den superrepig, så det låter inte så bra (rookie mistake...).


Sedan gick vi till L'Assassino en stund för att titta på våra skivköp och dricka öl.


Efter att ha dragit hem och lagt Bossa cyklade jag ut och tog hem hämtmat.


Kvällen avslutades med att vi spelade schack, drack öl och lyssnade på skivor i köket. Fin dag var det. Intensiv och fin.



2 kommentarer:

  1. du är kanske den bästa partnern i världen! VIll va dig

    SvaraRadera
  2. Och jag vill krama dig! Gud vilken gullig sak att du tog dig tid och kommenterade så där snällt.

    SvaraRadera