lördag 25 augusti 2012

En jättebra lördag, minus tandvärken


I dag var det min sovmorgon och när jag vaknade kvart över tio var Nils och Bossa sedan länge ute på lek. Jag fångade upp dem i färd med att bestiga stubbar i Majorna.


Vi gick i samlad tropp till Bengans för att kolla in deras vinylsläpp. Blev inget köp, men Bossa trivdes med att springa runt som ett suddigt streck mellan hyllorna.


Ingen helg utan brunch. Bossa fick gårdagens popcorn på sin tallrik. Mycket uppskattat!


När Bossa sov var det unna sig-time.


Efter sömnen kom Johan och Sara förbi. Vi gick till Slottsskogen, där Bossa hittade ett hopprep.


Och bara sådär hände det sig att Bossa lekte sitt livs första organiserade lek: hoppa hopprep.


Vi hann även med att gå på styltor ...


... och däcka på en brunn ...


... innan det var dags att gå hem och äta fiskbullar.


När Bossa åt byggde jag en flugfälla av diskmedel, vinäger och grejs. Vad mycket flugor det är nu!!!


Och så tog vi en kvällspromenad.


Vi gick till l'Assassino och tog en öl.


Sedan gick Nils hem med Bossa och jag gick och handlade för middagsmaten. På väg hem såg jag den här discokulan sväva över Masthuggstorget. Vadfalls?

Nu hoppas jag att Bossa somnar gott (hon är nylagd) och att Nils tandvärk släpper. Han har haft ont nästan hela dagen, stackarn.






3 kommentarer:

  1. Kul att se att ni myser o har det gött! Kram kusse

    SvaraRadera
  2. Åh vad najs! Som sagt, älskar när du gör dagen i bilder sådär :-)
    Inte najs med flugor dock, jag riggar också fällor för fullt.

    SvaraRadera
  3. Kusse - man får passa på medan det går.

    Karin - har du något superrecept? Testa mitt annars: vatten, vinäger, diskmedel och en skvätt öl. De dör som flugor!

    SvaraRadera