lördag 28 juli 2012

Köpte grejer, massa grejer, drack öl, massa öl

I går lämnade jag och Nils Bossa på all inclusive hos farföräldrarna i Halmstad och drog till Köpenhamn. Vi checkade in på det bösigaste och centralstationsnärmaste hotellet Astoria och drog till vårt favoritbrunchställe i Västerbro.

Fast vi åt lunch och inte brunch. Här är min mat.

Och så drack vi öl. Vi har druckit så många öl!

Sedan skrotade vi runt på pubbar där man fick röka inomhus och vars väggar såg ut så här.

Vi secondhandshoppade också ett helt gäng plagg. Jag köpte den här klänningen samt en som såg ut som starwars. Fast jag har bara  den här på bild.

Den gula klänningen ovan har sådana här hästar på sig.

Nils köpte den här snygga skjortan.


Och så infriade han ett vad och köpte den här tröjan till mig. Vadet handlade om att den som förlorade i en frågesportstävling (som vi hade på Korfu) skulle köpa ett plagg för max 200 spänn till den andra. Jag tycker mycket om hans val!


Vi drack öl på ett torg där det var  klockspel hela tiden. Nils hittade en gammal Bossamellanmålsrest i ryggsäcken. Det var en Babybel som svällt.

Gårdagens middag intogs på en italiensk trädgårdsrestaurang som hade helt störig service. Man fick typ inte prata med kvinnorna som kom med brödkorgarna ("no please, ask the men!") och vi fick vänta en timme på maten och nästan lika lång tid för att betala. Maten var dock helt jävla fantastisk. Jag åt tryffelpasta.

Var glad/dum på väg ut på kvällen.

Vi körde fredagskvällshäng i Västerbro, med start på vår favoritsunkbar i världen: Spunk. Här spelade vi på jukebox och slog vad. Vi gillar att slå vad. Här har jag precis förlorat ett vad och fick köpa (och dricka) en "lille grå". Det var en shot i ett provrör, det.

I dag vaknade jag först och gick och köpte förstafrukost  på Lidl.


Sedan en frukost till på stan.

Sedan fick jag för oss att vi är miljonärer och gick bananas på Sephora.

Samt köpte den här anteckningsboken för 300 spänn på Urban Outfitters, Men allvarligt, den är så fin. Skriver jag inte en generationsroman i den här så gör jag det aldrig. (Jaså?)

Nu ska vi göra oss fina för en kväll i Nörrebro. Hej!




2 kommentarer:

  1. Låter asmysigt det där!

    SvaraRadera
  2. Det var så himla asamysigt som det kan bli!

    SvaraRadera