onsdag 4 juli 2012

Jag luktar svett och gråter, typ så

Hej! Jag, Nils och Bossa befinner oss sedan i går på Korfu. Det gör dessvärre inte min resväska. I går blev jag lovad av Apollo att den skulle komma mitt på dagen i dag. Den hade blivit kvar i Göteborg. Men väskan kommer inte och nu senast när jag pratade med Apollo fick jag veta att de inte har någon aning om var den är. Det känns lite gngnggg.

Alltså det är ju inte Apollos fel att den är borta, men de kan ju säga som det är från början. Så hade man kunnat tillbringa dagen med att köpa en bikini och någon sandal och solskyddsfsktor och fått fart på den här semestern. I stället för att vänta på hotellet i gårdagens smink och en jättesvettig t-shirt på ett bagage som inte kommer.

Saker som finns i min väska:

Mina kläder (klänningar, underkläder, bikini, sandaler osv)
Systemkamera
Necessärer, både min och Bossas samt Nils
Bossas hostmediciner (det här är det värsta. Hon sov cirka ingenting i natt pga behöver hostmediciner)
Babymonitor (också URjobbigt att sakna, pga kan inte slappna av när vi lagt Bossa på kvällen utan den)
Välling (Nils hade lite i sin väska, men hur det ska bli när den är slut känns...)
Blöjor osv.
Diverse annat som inte är livsviktigt, men rätt jobbigt att vara utan

4 kommentarer:

  1. Åh men typskit! Hoppas allt går vägen ändå.

    SvaraRadera
  2. Men nej! Fy fasen vad surt! Hoppas den kommer idag. Och kolla hur mycket ersättning du får av försäkringen, efter 24 timmar brukar man få en hel del, och sen shoppar du loss på försäkringens bekostnad!

    SvaraRadera
  3. Nej! Hoppashoppashoppas den kommer igen snarast. Sånt här lär väl hända rätt ofta så att dom kan fixa fram den ändå kan man tro. Håller tummarna gör hårt.

    SvaraRadera
  4. Tant Johanna4 juli 2012 18:39

    Nej vad tråkigt! :(

    SvaraRadera