torsdag 12 juli 2012

Hurtigt och Bossigt


I dag har jag joggat (lunkat) en halvmil för första gången på över en månad.


SAMT cyklat över en mil och under cykelturen kört över Älvsborgsbron vilket sved som inni i låren. Vi hamnade i en mysig park där vi åt matsäck...


... och sprang runt.


Sedan lekte vi en för mig (Nils och Bossa har hängt där en massa) ny lekpark in the whitest of Eriksberg.


Och så uppfann vi en ny lek hemma på gården. Den heter "släpp en bil nedför rutschkanan och spring och hämta den". Leks med fördel mellan 60 och 70 gånger i följd.


Bossa har varit så GLAD i dag. Vilket osökt får mig att tänka på att vi kunde ha tillbringat förra veckan ungefär så här i stället för att ha åkt till Grekland. Det hade uppskattats mer hos den viktigaste personen familjen. Och kostat ganska många tusen kronor mindre... Men nu är det som det är!


2 kommentarer:

  1. Fina fina Bossa!
    Och bra lektips det där med bilen i rutschkanan, ska testa det med Harry.

    Vad trist att resan inte blev så bra som den borde ha blivit :-(
    Hoppas resten av sommaren blir desto bättre!
    Har aldrig åkt till Grekland eller liknande med mina kidz. De är så bleka och finska av sig du vet, inga soldiggare. När Elis var 5 år åkte vi till Barcelona. Men annars mest svala ställen som Öland, Danmark, Dalarna osv.

    SvaraRadera
  2. Såhär tänker jag. Om ni inte hade haft den där resan hade du kanske inte uppskattat den här dagen, då kanske du hade tänkt "å vad härligt det hade varit med en vecka i Grekland" och inte alls gillat läget hemma. Vsg för amatöanalysen fr hell.

    SvaraRadera