lördag 21 juli 2012

Heja livet du är kul!

Vet ni, i går blev Nils cykel stulen. Nils fina cykel, som han inte bara använder när han utför sin hobby (downhill mountainbajking-tjofräs), utan också den cykeln som gör det möjligt för oss att hänga runt på det sättet vi som familj mest av allt hänger runt på (Bossas cykelvagnsfäste satt på Nils cykel).

Cykeln stod på vår (låsta) innergård och var låst med sådant där tjockt låst. Han brukar ställa ned den i källaren (det är nämligen en himla fancy pancy cykel), men i går stod den på gården (där en massa andra cyklar också står). I dag: ingen cykel, men ett uppklippt lås hängande på granncykeln.

Antingen har någon granne snott den, eller så har någon klättrat in på vår innergård och haft med sig en bultsax. I vilket fall: himla ledsamt att folk håller på.

Hur som helst: i dag har varit en fin dag. Så här har den sett ut:


Jag och Bossa gick upp vid åtta och åt frukost.


Därefter tog jag på mig Nils kläder, för jag hittade inga bekväma egna.


Och så hängde vi en stund  i en lekpark i Haga.


På väg hem smet vi in på The English shop på Plantagegatan och köpte Nils favoritläsk. Han blev glad.


Sedan gick jag ut och sprang en halvmil och när jag kom hem skulle jag styrketräna lite medelst plankan.


Det gick dock sådär, då någon ville "JIDA! JIDA MAMMA!!!".


När Bossa lunchat gjorde jag värsta bästa luret. Jag mixade frysta hallon och blåbär, banan och naturell yoghurt och sa till Bossa att det var glass. Hon vill inte äta någonting som är nyttigt nuförtin, så jag tänkte att man måste ju testa.


Det funkade!


När Bossa sov, sov jag. Sedan gick vi till Masthuggskyrkan allihopa.


Det var ganska blåsigt ute.


Bossa hoppade mellan bänkar.


Vi gick vidare till en lekplats i Majorna. Där sökte Nils upp skuggan vid sidan av en båt.


Och så åt vi middag på Plankans bar och kök på Allmänna vägen. Bossa kollade på "Min granne Totoro" och åt oliver för första gången.


På väg mot vårt hem kramade Bossa träd.


Och så sprang vi in i min gamle pojkvän Kristoffer som fyllde 30 i dag. Jag avvek från Bossa och Nils och bjöd honom på en öl.


Det var en så fin dag att jag inte ens märkte att foten gått stigmata på mig.

Nu ska jag och Nils kolla på Batman Begins. Hej!







1 kommentar: