onsdag 4 juli 2012

Göteborg, ta mig till dig

Jag inser att det är ett i-landsproblem att min resväska kommit bort. Men fy vad jobbigt det är på den lilla skalan. Det är inget roligt med chartersemester just nu. I dag har jag köpt världens fulaste och minsta bikini, så i morgon ska jag bada med Bossa. Det blir bra. Och jag kan ta att jag inte får vara snygg på resan. Men det är riktigt segt att inte ha en babymomitor. För att inte tala om Bossas hostmediciner. Eller allt annat i våra necessärer... Gud vad hon är ynklig och sover illa. Mest ser hon ut som på bilden. Lilla hostis. Stackarn. Om vi fick (läs: inte skulle kosta en förmögenhet) så skulle vi åka hem nu.

Jag har slutat hoppas att väskan ska dyka upp. Tackar Nils som stoppade ner handtvättmedel i sin väska. Mina enda trosor kommer att vara fräschare i morgon än i dag. (Letade trosor i supermarketasarna i byn förut, hittade bara jättekonstiga string.)

Ps: stackars Filip på Apollo. Han är nog trött på mina samtal. Har även ringt: Landvetter, flygplatsen i Corfu och de vi flög med (Novair). Cirka tusen gånger.

Pps: vi har fått tips om en Doktor Panda (tror att han hette så) som ska kunna hooka upp oss med hostmedicin i morgon. Enligt Apollo ska han "ha allt". Hoppas!

10 kommentarer:

  1. Å men hoppashoppashoppas att väskan dyker upp snart! Fan vad sugigt, särskilt det där med hostmedicinerna. Hoppas doktor Panda kan fixa.

    SvaraRadera
  2. Gah,segt. Samma hände mig en gång, särskilt delen med brist på underkläder, i efterhand kom jag på att jag borde köpt kallingar i bra storlek istället för obekväma snören ;-) . Hoppas väskan kommer snarast!

    SvaraRadera
  3. Jag inbillar mig att de är bättre på medicin därborta än i Sverige. *håller tummarna*

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas Bossa får medicin och du trosor så ni kan njuta lite av semestern. :( Dumma dem, hoppas du får pengarna tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Åh, jag håller tummarna att väskan dyker upp snart så att ni kan få njuta lite också. Och att doktor panda levererar!

    SvaraRadera
  6. Hej,

    Du kanske har koll på detta redan, men i alla fall:
    http://www.konsumentverket.se/resor/klagoguidenresor/Vilken-typ-av-resa-har-du-gjort/Vart-gick-din-flygresa/EUs-regler-for-flygpassagerare-Vad-vill-du-veta-mer-om/Forsenat-bagage/Ersattning-for-utlagg/

    Jag hoppas att det ordnar sig snabbt!

    SvaraRadera
  7. Hoppas du fått väskan idag och att hostmedicinen hjälpte. kram

    SvaraRadera
  8. Doktor Panda låter som lösningen på alla problem! Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  9. Hur går det för er? Det är researrangören du ska trakassera, dvs Filip, det är inte synd om honom det är hans arbete att ordna upp detta. Handla och sök upp läkare spara alla kvitton.

    Hoppas, verkligen, det har ordnat i skrivande stund.

    Amo

    SvaraRadera
  10. Näe vad ledsamt Maria :(
    Ni som sett fram emot det här så
    Och som var så värda det
    Hoppas den dimper ner på hotellet snarast
    kramar
    Katrin

    SvaraRadera