söndag 29 juli 2012

Att resa ensam med Nils är som att komma hem till en schlager eller hur man säger


I går inledde vi kvällen med öl- och chipspicknick längs med kanalen som man går över för att komma till Nörrebro (hittar inte danska ö:n på dattan).


Sedan åt vi pizzamiddag.


Och spelade hänga gubbe ...


... på Temple Bar på Nörrebrogade. 




Vi spelade också foosball på något ställe innan kvällen och Köpenhamnshelgen tog slut. Den tog slut så fort!


I dag hann vvi dock med att dö och komma till brunchhimlen. Tips: ät er Köpenhamnsfrukost på Lunas Diner på Vesterbrogade. Herrejesus vilken frullemeny! Det fanns liksom inte en eller två brunchtallrikar att välja mellan, utan snarare sju. Plus att man kunde komponera sin egen av en massa olika sideorders. Just den här är en tallrik "green morgenmad". Fruktansvärt gött. Varför finns inga diners i Göteborg? Ska jag franchisa?


När vi kom tillbaka till Halmstad i dag var jag, som alltid när i varit borta, lite nervös för hur Bossa skulle reagera på oss. Men i dag var det inget att oroa sig för. Det var bara oförställd glädje och massa pussar. Här plockar vinbär.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag såg dig och Nils i Köpenhamn, när jag cyklade förbi på väg mot ett mysigt café på Istedgade. Jag vågade dock inte säga: "Hej, jag bor här i Köpenham, jag läser din blogg och tycker att den är jättefin. Jag hoppas att du forsätter att skriva precis så som du gör." Så jag säger det här istället.
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag alldeles generad och varm i hjärtat. Fin du är!

    SvaraRadera