söndag 3 juni 2012

Rapport between wines.

Hej! Världens sämsta bloggerska här. Gud vad jag inte har varit frekvent med att svara på kommentarer eller göra inlägg här. Men 1: jag läste någonstans att man aldrig ska blogga om hur dåligt man uppdaterar och 2:  här kommer ju faktiskt en uppdatering, så jag tror att jag låter livet och bloggen gå vidare nu without further ado.

Hur som helst. Min helg har varit något knökad av saker/måsten som varit mkt roliga, men som tvingat mig bort från dattan och interwebz. 


I fredags var jag med och anordnade jobbets sommarfest. Vi åkte till Marstrand, allihopa, och jag såg ut så här. Festen blev mycket lyckad, jag vågar nästan säga succé, trots flera timmars femkamp i blixtkyla. Om jag ska ge mig själv något utlåtande så kunde jag väl ha hållit mig från att rappa Clawfingers "Nigger" i megafon inför mina mycket nya kollegor. Samt bli filmad medan jag gjorde det. Men det är sådant som man inte alltid kan styra över. 


Vi går vidare då. I går kom mina föräldrar ner på en "24-timmar i Göteborg"-vistelse. Jag och Nils passade på att göra det som vi kanske saknar mest av allt som barnvaktslösa i Göteborg: gå ut och dricka öl själva. Här spelar vi saltpuck (eller shuffleboard om man vill vara petig) på Henriksberg. Nils vann med 2-1 i set, men matchens största behållning var min episka upphämtning från 1-14 till 15-14 i första omgången.


Vi gjorde också något så flott som att ta in på hotell. Mamma och pappa blev lite förvånade över detta. Jag sa det till dem förra helgen, men de hade visst trott att jag skämtade. Novotel bodde vi på, i alla fall, och vår utsikt såg ut så här.


Och så var jag helt omsorgsfull med mitt smink och kände mig superfin när vi skulle ut och äta. 


Sedan, i dag, har jag lekt ikapp mig med den här. Och nu ska jag ut och dricka vin med Jessica trots att jag egentligen inte borde dricka alkohol på flera månader känns det som. Men sådant kan man ju inte heller alltid styra över. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar