söndag 24 juni 2012

Midsommar 2012 (det kom blod)

Anledningen till att midsommar inte blev som vi tänkt oss var att Bossa slog upp hakan mot en sten så illa att vi fick åka till akuten. Det hela var alldeles för hemskt för att jag ska kunna återuppleva det i detalj här, men ungefär följande hände efter att hon landat med hakan på stenen: 

Snabbt agerande från alla inblandade (själv var jag som radiostyrd och kommer inte ihåg vad jag gjorde), snabb båttur in till byn, taxi till närmaste akut (Karlskoga, tre mil bort), hänvisning till en helgöppen vårdcentral, taxi dit, hjälp av två sjuksköterskor som tvättade och klistrade ihop hakan, taxitur hem till mina föräldrars hus utanför Kristinehamn. Nattning av Bossa. Utpustning va skärrade föräldrar.

Bossa var supertapper hela tiden och kommer att få ett tufft ärr på hakan. 

Så här såg det ut fram till det att det hemska hände:











8 kommentarer:

  1. Stackars liten och stackars er!

    SvaraRadera
  2. Åh stackars liten o hennes föräldrar... Vad mysigt ni ser ut att ha haft det tills det dumma hände...

    SvaraRadera
  3. Usch vad otäckt! Särskilt när man är ute på vischan långt borta från sjukvården.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Yikes! Hoppas ingen Hellbjörn får några bestående men. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Åh stackars Bossa!
    Jag har ett jättetufft ärr i pannan som jag fick när jag ramlade på en sten när jag var lika gammal som Bossa ungefär.
    (Och nu har jag ett tufft på näsan också)
    Som förälder blir man som du säger radiostyrd, det är senare som rädslan och ångesten sätter in.

    Vilken tur att det gick så bra och att Bossa hade driftiga människor omkring sig när detta hände!

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Åh, gud så läskigt! Men skönt att allt gick så bra ändå. Krya på dig Bossa!

    SvaraRadera
  7. Tack för alla fina kommentarer!

    SvaraRadera