måndag 25 juni 2012

Livet nu hej

Sedan vi kom hem från Hultsfred har Bossa inte velat somna vid hennes vanliga (halvåtta) tid på kvällen. Och när hon väl somnar, vid 21 eller 22, drömmer hon mardrömmar och vaknar svettig. Dessutom har hon hostat i över en månad nu och väcker sig själv, och oss, med hostan cirka en gång i halvtimmen.

I morse gick vi till vårdcentralens dropin-mottagning och fick veta att det inte är ovanligt att barn hostar så att de nästan spyr varje dag i en månad. Vi ska komma tillbaka om det håller i ytterligare  en månad (eller om hon blir akut sämre osv). Fick dock ny hostmedicin. Hoppas på den rätt mycket!

I alla fall. Mammi är lite trött här. I stället för insiktsfulla inlägg om djur, mat eller livet kommer här två bilder som inte betyder så mycket och inte heller hör ihop:


Så här varmt är det den här veckan på ön dit vi ska nästa vecka. Det är jättevarmt.


Att vara på festival en långhelg påverkade min Rumblestatistik så här negativt.

Det var inte mycket, men det var något. Nu: True Blood.

5 kommentarer:

  1. Gud vad skönt det låter, med värmen alltså. Inte hostan.
    Vi ska till Öland nästa veckan. Lär inte vara 36 grader.

    Men du! Vad tycker du om Work of Art?!
    Jag känner ett behov av att prata av mig!!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Förlåt - jag har tänkt blogga om Work of art flera gånger, men det har inte blivit av.

    Jag har nu sett tre avsnitt och jag ÄLSKAR det. Tycker så mycket om det att jag ska hålla mig från att leta rätt på hela säsongen och stöllkolla och i stället avvakta SVT Play-släppen var vecka. Det känns mer högtidligt då.

    Hur många avsnitt har du sett? Kanske är bästa att kolla det innan jag börja älta det som hände i avsnitt tre (som jag tittade på i går).

    SvaraRadera
  3. Jag förlåter dig! :-)

    Jag har också sett tre avsnitt! Kollade på tredje igår. Har också en Svtplay-högtid :-) Älskart! Nästan lika bra som PR. Eller kanske bättre.

    Några reflektioner:

    So far känner jag att jag har lite svårt att förstå Miles genialitet... Han känns så utstuderat knasig liksom. När han lade sig och sov i galleriet?!? Utstuderat så in i bängen.

    Konceptet är ju så likt PR. Alla typerna finns där. Den gamla erfarna (Judith), den sympatiske (Abdi), den självlärda som de skolade ser ner på (Erik), den kommersiella (Mark? heter han väl?), ytliga snyggtjejen (Jaclyn), knasiga tjejen (Nao), perfekta tjejen (Nadine), knasiga hipstern (Miles).

    Oooh ja det finns mycket att säga!

    SvaraRadera
  4. Jag köpte verkligen Miles knasighet på grund av hans lågmäldhet på något vis. Plus att första bilden samt den konstiga sängen med rövhålen var ganska fantastiska. Men i går föll han några pinnar när han levererade det där bokomslaget. Tyckte det var fult.

    Men ATT det är välcastat. Jag hade velat vara med när de (tillsammans med Sarah Jessica Parker?!) satt och spånade kring vilka karaktärer de ville ha med.

    Skönt att Judith åkte ut. "Jag gör inte komersiella skaer på tid, mjau-mjau-mjau". STÄLL INTE UPP I EN REALITY-SERIE DÅ.

    Jag tror att jag gillar det här mer än PW, faktiskt. Det känns som att utmaningarna kan bli precis hur out there som helst. (Skriver jag medan jag tittar på PW allstars på teven.)

    SvaraRadera
  5. Ha ha ja Judith var rätt provocerande. Och man fattade inte hennes grej riktigt, vad var hon bra på.

    Kanske har jag dömt Miles för hårt. Har bara svårt för den där lite virriga konstiga killen-typen.

    Jag kollar också på PR Allstars parallellt med detta och känner att det går på tomgång, utmaningarna känns så förutsägbara.

    SvaraRadera