lördag 9 juni 2012

Dagen (andra långgatan-)


I dag var det Andra Långgatan-dag och eftersom jag lyckats vara bortrest när den inträffar varenda år hittills så var jag oerhört sugen på att gå dit nu när jag var i byn. Och dessutom bor granne med Andra Långgatan.


Det var mysigt att gå på gatufest hela familjen och bara skrota runt och träffa folk. Fast en av oss var såklart tvungen att jaga efter Böset som var ENORMT UPPSPELT hela tiden och bara ville springa. Förutom just när den här bilden togs.


Annars var det mest att försöka klättra i fontäner ...


... och peta på soptunnor och så.


Sedan tippade vi på kvällens matcher.


Och när det drog ihop sig till middag gick jag hem med Bossa och åt, badade och kammade frisyr framför Rasmus på luffen. Nu ligger hon i sin säng och jag hoppas väldigt mycket att det faktum att hon hoppade över middagsluren i dag (hon ba: that shit fo' BABIES) betyder att hon somnar jättesnart. Är ensam hemma i kväll också och är rätt sugen på att slippa sitta och vyssja i hundra år.



2 kommentarer:

  1. Hur gick det? Är också ensam hemma och det tog 11/2 timma för mig. Men Olle hade sovit två ggr idag så set var inte så konstigt...

    SvaraRadera
  2. Det gick bra. Tog en dryg halvtimme, men det var inga skrik.

    SvaraRadera