fredag 29 juni 2012

Cliffhanger

I dag gör jag min sista dag före semestern. Men innan jag får sätta igång med vegeterandet ska Liselott utsätta mig för något slags eldprov.

Eller, prov och prov. Det är en försenad födelsedagsöverraskning och jag får inte veta vad det är. Allt jag vet är att jag ska infinna mig på Vasaplatsen klockan 17:15 i dag.

Det som gör mig nervös är dels att det är Liselott som håller i trådarna (she be crazy) och dels att hon har skickat följande sms till mig:

"Är väldigt osäker på hur du kommer att uppleva min lilla aktivitet, men jag kommer att finnas med och hålla handen."

Och, när jag i går undrade lite försynt om jag ska tänka på något särskilt samt nämnde att jag är lite rädd:

"Om det är någon tröst är jag också nervös. Fotriktiga skor behövs (luftiga är ok) och inte allt för kort kjol/klänning."

Joråsatte. Vi ses väl.

4 kommentarer:

  1. Jag tänker att ni ska takvandra.

    SvaraRadera
  2. Liselott är extremt höjdrädd och ogillar Liseberg, så det vore oväntat om det blev något av det. Men samtidigt gör hon ju gärna oväntade saker.

    Just nu tänker jag att det där med skoinstruktionerna var ett villospår och att vi ska gå och träffa en spåtant. Oklart varför jag tror det, men jag har en gut feeling.

    SvaraRadera