tisdag 22 maj 2012

Jag måste vara sjuk. Sjuk, sjuk, sjuk.


Hej, vet ni? Klockan är 06:23 och jag har varit vaken sedan klockan 3. Först gick jag ut i vardagsrummet och försökte somna om på en madrass. Sedan försökte jag läsa mig till sömns och hann nästan klart med Freedom innan Bossa började gallskrika inne hos sig. Misslyckades med att trösta henne och la ner henne för att komma på en ny trösteplan. Då somnade hon. Men inte jag. Klockan 5:30 gick jag ut och sprang. Och nu är det väl dags för frukost/duscha/klä sig/ta på sig självförtroendet och åka till jobbet?

Men ... betyder den här tidiga starten att min dag kommer att vara slut och färdig cirka klockan 18? Det vore så himla tråkigt.


Så här ser det för övrigt ut när Slottsskogen vilar och änder sover. Eller ja, snarare kanske precis när änder väckts av att någon kommit för nära med sin kamera.

3 kommentarer:

  1. Ensamma tidiga morgnar är underbara tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Ting - fast inte klockan 3...

    DJ - tack du! Det är en fördelaktig vinkel.

    SvaraRadera