söndag 6 maj 2012

Helgen.


Härliga couple of days jag har haft! Det började i fredags, när jag efter en jobbdag och en snälltågsresa kom hem till Körven på Skånegatan vid halv tio-tiden och trillade rakt in i en tacofest med bibb och allt. Obs: jag har fått tillåtelse att lägga upp den här jätteroliga bilden och, ja, hon gör sig till för att se ut som en riktig "mamma på vift".


Dagen efter vaknade jag vid 9 eller så och fick klämma på den här glada guldgrisen en stund. Jag har inte ett Olle på urlänge och han kan knappast ha känt igen mig, ändå tog det inte mer än cirka en halv sekund från att han såg mig till att han log med hela ansiktet. Väldigt glad boll. Och otroligt svårt att inte bli glad själv när man får vara nära.


Efter att sedan hälsat på hos min kusin som bor nästgårds från Körven träffade jag Kalle för lunch. Lyllos mig var han sugen på att promenera i solen efteråt och jag fick reminisca med sällskap = härliga tider. Bilden har inte så mycket med texten att göra, mer än att jag såg den här boken i ett skyltfönster under promenaden och jag tycker att den ser rolig ut.


Vi gick till Skeppsholmen, där jag faktiskt aldrig satte min fot när jag bodde i Stockholm. Gick aldrig ens på Moderna Museet under mina två och ett halvt år som Stockholmsbo. Dumt av mig - det var ju jättefint där. Och fin utsikt!


Sedan mötte jag upp Körven igen och åkte till en annan del av stan jag aldrig besökte när jag bodde i Stockholm för middag hos Debbie. Vi åt löksoppa.


Och petit chouxer.



Och babblade och bibbade och det var jättefina saker att titta på överallt. Som den här tavlan.


Sedan blev det söndag och i dag har jag åkt tåg hela dagen. Eller åtminstone i fem timmar. Det fanns ingen kiosk på tåget, så jag fick lura mig själv att en banan skulle hålla mig mätt. Det gick inget bra. Klippte för övrigt luggen (hos en frisör) på centralstationen medan jag väntade på tågavgång. Jag vet inte om det blev så rakt?


Spelade också väldigt mycket Rumble på tåget och slog rekord i antal hittade ord...


... samt i poängsumma. Jag blev som manisk, kan man säga. Hamnade i trans. OBS: Bondhustrun, som jag spelade mot här, vinner jätteofta över mig.


Nu är jag hemma och nu börjar den riktiga prövningen. Först på torsdag kväll får jag återse min familj. Tur att det finns Skype så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar