måndag 7 maj 2012

Halva jag på annan ort.

Okej, det är skönt att kunna gå/cykla hem från jobbet utan att stressa och kanske uträtta något ärende på vägen. Och det är förvisso skönt att kunna såsa ner sig i soffan med något att äta så fort man är hemma.

Men.

Gud vad tomt det är i lägenheten utan Bossa och Nils. Nu har jag inte träffat Bossa på tre och ett halv dygn. Det är inte rekord. Men om ytterligare ett dygn är det rekordlång tid borta från Böset och då är det två dygn kvar innan jag får se henne. Det känns urjobbigt. Hon kommer att ha lärt sig nya ord när jag ser henne igen och kanske vuxit märkbart på storleken. Kommer hon att vara sur på mig? Komma ihåg mig ordentligt?

Låter jag som en galen människa? Det är ju inte flera år vi pratar om direkt. Men hon är liksom minst halva mig och det är ovant att vara utan henne.

Jaja. I kväll ska jag bara göra saker som brukar skänka mig djup tillfredsställelse.

Lista över vad jag ska göra:

- Dammsuga och tvätta golv.
- Tvätta Bossas matstol jättenoga.
- Tacos.
- Titta på "I used to be fat".
- Sortera mina underklädeslådor.
- Vika tvätt.
- Dricka läsk med is.

4 kommentarer:

  1. Kan du berätta lite mer om I udde to be fat? Låter som något helt i min smak!

    SvaraRadera
  2. Åh, det är ett MTV-program där varje avsnitt går ut på att en överviktigt tonåring får en sommar på sig att nå sin målvikt (och sitt mål-self) genom att få en personlig tränare och kostrådgivare till livs. Ofta har de ett specifikt mål, som att stå upp på en surfbräda eller att börja college som normalviktig.

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte det, men man kan hitta vissa avsnitt på nätet. Man kan kolla på delar av avsnitt på Youtube till exempel.

    SvaraRadera