onsdag 23 maj 2012

Ett tåg, en Bo, en mor, en tro.

Här kommer dagen hittills i bilder:



Först åt vi frukost.


Medan Bossa kollade morgon-Bollibompa gjorde jag en snabbuppfräschning av mitt utseende. Här är mina bästa husmorstips för att snabbt bli åtminstone hyfsad:

* Vispa runt en blöt och intvålad tvättlapp i armhålorna samt mellan brösten. Torka med handduk.
* Kleta på ett lager deodorant lite här och var.
* Tvätta luggen med schampo över handfatet.
* Sminka dig.
* Färdig!



Sedan gick vi ut och lekte med ett tåg.


Därefter skulle vi ut och lufta Kurt (Liselotts vanliga dagmatte kunde inte). Men eftersom vi inte lyckades ta oss in med vår sneda och vinda nyckel får den punkten på dagordningen symboliseras av en bild på mig och Bo i Liselotts hiss. Titt - ibland har jag byxor på mig.


Vi gick hem och lunchade i stället.

Nu sover Bo och jag har för sjuttielfte gången försökt få ordning på den uteblivna kompensationen från hotels.com som jag vill casha in innan jag bokar nästa hotellrum. Blev lovad kompensation för en hemsk hotellupplevelse men fick ingen och har nu tillbringat så mycket tid i telefonkö samt med att mejla dem att det är en fråga om principer mycket mer än pengar. Hoppas att senaste löftet ("du får kompensationen som en rabattkod på mejlen inom en halvtimme") infrias. Hatar när stora företag är dåliga på kundservice/kundvård. Det känns som att de gör det medvetet så att folk inte ska orka be om det de har rätt till. men you're not gonna get me, Hotels!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar